[Institut] Iz RCUB-a

Antun Balaz antun at phy.bg.ac.yu
Mon Dec 23 15:36:40 CET 2002

Postovane kolege,
zamoljen sam od strane administratora Racunarskog sentra Univerziteta u
Beogradu (RCUB-a) da vam prosledim informaciju vezanu za zloupotrebu ftp
servisa. Naime, primeceno je da neki korisnici, koji koriste softver koji moze
u pozadini da skida sadrzaje sa Interneta (kao sto je, npr. GetRight),
stvaraju probleme vecini drugih korisnika. Ako koristite neki od ovih
programa, molim vas da procitate ostatak pisma, a ako ne, onda ga zanemarite.
Evo citata iz pisma administratora RCUB-a:

Ovo pismo doduse vise pisem da ukazen na jednu drugu vrstu problema. Naime svi
znate da je ftp pristup preko proxy.rcub.bg.ac.yu zabranjen od 7:30 - 18:30,
poneki korisnici verovatno preko nekih pozadinskih procesa stave automatsko
skidanje sa raznih ftp sajtova, u vremenu kad je ftp zabranjen ti procesi
prave ogromnu kolicinu konekcija na proxy, te na taj nacin dodatno optercuju i
onako preopterecene proxy servere (kao primer da navedem da oko 9h prosecan
broj konekcija po jednom proxy serveru je oko 1500, a danas su samo dva takva
zahteva popeli broj konekcija na 3000).
 Molio bih administratore da obaveste svoje korisnike, jer ja nemam nameru da
saljem svaki puta mail kad problem primetim, pogotovo sto primecujem da
najcesce cilj takvog rada (materjal koji se skida) nema nikakve veze sa naukom
(da ne budem vulgaran)!

Srdacan pozdrav,
Antun Balaz

-----
E-mail: antun at phy.bg.ac.yu
Web: http://www.phy.bg.ac.yu/people/a_balaz.html

Phone: +381 11 3160260, ext. 187
Fax: +381 11 3162190

Institute of Physics, Belgrade, Yugoslavia
http://www.phy.bg.ac.yu/
-----