[institut] Iskreno saucesce!

Sava Milosevic emilosev at etf.bg.ac.yu
Wed Oct 18 22:51:41 CEST 2006

Drage koleginice i kolege,

Povodom smrti akademika Zvonka Marica, molim vas da primite moje
iskreno saucesce u tuznom raspolozenju koje je vas je, uveren sam,
obuzelo. Zvonko Maric je bio vas istaknuti saradnik. Vasa zvezda!
Ali, ne samo vasa. Mislim da smem da kazem da je bio zvezda citave
nase fizike.

Zvonka Marica sam poznavao vise od 30 godina. Nismo bili bliski
prijatelji, ali smo se dobro poznavali.  Jednostavno zato sto je
Zvonko Maric umeo da nametne svoj duhovni mir i intelektualne
sposobnosti celokupnom profesionalnom okruzenju. Njegovo ponasanje je
svima ukazivalo na cinjenicu da se fizika ne sastoji u prebrojavanju
publikovanih radova, vec u lepoti razmisljanja o misaonim i realnim
eksperimentima. Zvonko Maric je umeo da razgovara sa nasim najboljim
teoreticarima i nasim najboljim eksperimentatorima, sa nasim
pocetnicima i sa lukavim politicarima. Imam utisak da su ga svi
cenili.

Slava mu! Ostavio je u nasoj sredini dubok trag koji ce se dugo
pamtiti!

Sava Milosevic