[institut] povodom prekida mreznog napona

Miomir Erdeljanovic minja at phy.bg.ac.yu
Thu Sep 17 16:06:05 CEST 2009

Postovani saradnici,

Upravo sam primio nekoliko mail-ova iz cijih sadrzaja sam zakljucio da mnogi
od vas nisu upoznati sa nacinom na koji Institut prima elektricnu energiju.
Naime, od kada smo prikaceni na nasu trafo stanicu velike snage (cini mi se
1996-7.godine) mi imamo ugovor sa EDB-om po kome je nas objekat evidentiran,
a na osnovu vazece zakonske regulative, medju PRIORITETNE  elektricne
potrosace, kategorija 3, sto nam garantuje da EDB mora da nas 24 casa
unapred obavesti o terminima i trajanju iskljucenja zbog PLANIRANIH radova
na distributivnoj elektroenergetskoj mrezi, a u slucaju primene planova
ogranicenja u isporuci elektricne energije pripada nam zastita u okviru
plana selektivnog ogranicenja.
Kako je nasa zgrada prikljucena na GLAVNI gradski energetski prsten, to nam
omogucava zastitu od  skoro svih dugotrajnih iskljucenja usled radova u
lokalu, ali ima i manu da kada EDB vrsi prerasporedjivanje preopterecenja na
visokom naponu, moze doci do prekida u trajanju od jedne sekunde, ako ne i
krace. Vise puta smo odgovornima u EDB ukazivali na taj problem, ali nam je
odgovoreno, da njihovi uredjaji nisu cak ni registrovali tako kratke ispade
na mrezi i prekide u napajanju koje nije moguce predvideti i da EDB ne
garantuje u tim slucajevima besprekidno napajanje elektricnom energijom.
Takodje, saznali smo od rukovodilaca EDB da je ulaganje u uredjaje kojima bi
oni bili u mogucnosti da sprece te ispade izuzetno skupa investicija, za
koju sada nema sredstava.

Sekretar Instituta za fiziku