[institut] vandalski napad na našeg kolegu!

Aleksandar Bogojevic alex at ipb.ac.rs
Thu May 7 12:47:02 CEST 2015

Poštovane koleginice i kolege,

Upravo sam dobio informaciju o jutrašnjem vandalskom napadu metalnim šipkama na dr Milovana Šuvakova u trenutku kada je izlazio iz njegove kuće. Ovo je napad na prijatelja, vrsnog istraživača i čitav naučni i obrazovni sistem Srbije. Ovo je takođe napad na Ministarstvo za prosvetu, nauku i tehnološki razvoj u kome je dr Šuvakov trenutno angažovan kao pomoćnik ministra, ali i na dve izrazito bliske institucije koje predvode naš naučni sistem, a sa kojima je Šuvakov najčvršće asociran: Institut za fiziku u kome je zaposlen i Istraživačka stanicu Petnica u kojoj je odrastao i sa kojom i dalje tesno sarađuje.

Napad se desio neposredno pred sutrašnju proslavu godišnjice Instituta za fiziku na kome dr Šuvakov upravo treba da primi najprestižniju nagradu naše kuće - nagradu za naučni rad - i da pred kolegama i gostima održi svečano predavanje. Informisan sam o Milovanovom stanju, ali nisam do sada uspeo da stupim u kontakt sa njim. Nadam se da će njegovo zdravstveno stanje biti takvo da će bar moći da prisustvuje skupu ako ne i da održi predavanje.

Ovaj skandalozni čin u potpunosti menja karakter sutrašnjeg skupa. Ja ću se na skupu kao direktor Instituta obratiti svim kolegama, uvaženim gostima i medijima u vezi ovoga šta se desilo. Verujem da će i deo gostiju to učiniti. To će zasigurno učiniti Ministar ili Državni sekretar ispred Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, kao i gospodin Vigor Majić ispred Istraživačke stanice Petnica.

Ubeđen sam da je od ključne važnosti da pokažemo jedinstveni front jer se dešavaju napadi kao što je ovaj, vrši višemesečna opstrukcija rada škola, višemesećna (srećom neuspela) opsada naše sestrinjske kuće Instituta za molekularnu genetiku i genetsko inženjersto uz pokušaj direktnog otimanja državne imovine, javljaju deziformacije i pritisci čiji je cilj da se na samom kraju trogodišnjeg procesa strateškog unapređenja i osnaženja naučnog sektora (koji se odvija uz tesnu saradnju sa EU i Svetskom bankom) stave klipovi u točkove reformskog procesa.

Podsećam vas da je skup sutra (petak 8 maja 2015. godine) u 12h u sali za seminare “Zvonko Marić”. Očekujem veliki broj gostiju, te će se obezbediti video prenos u seminarskoj sali teorijske fizike. U 13h u restoranu će biti koktel za sve zaposlene. Koktel za goste će biti organizovan u čitaonici biblioteke “Dragan Popović"

Sa poštovanjem,
Aleksandar Bogojević

Dr Aleksandar Bogojevic, Director
Institute of Physics Belgrade