[institut] pismo direktora

Aleksandar Bogojevic alex at ipb.ac.rs
Tue Mar 31 15:30:01 CEST 2020

Поштоване колегинице и колеге, драги пријатељи

Надам се да сте ви и ваши најближи здрави и да добро подносите изолацију. Рационално, знамо да је то најбоље што у овом тренутку можемо да учинимо. На емотивном плану, међутим, то често не иде баш тако лако. Но ми научници би пре свега требало да смо рационална бића. Мали број нас тренутно може директно да доприноси садашњој ситуацији. Можемо, међутим, да водимо рачуна о својим најближима и да им помогнемо да сами што боље преброде овај тренутак и тренутке који ће тек доћи.

Желим да се захвалим колегиницама и колегама који се старају да одрже у раду виталне функције Института. Пуно тога смо успели да успешно организујемо од својих кућа тако да тек мали број људи има потребу да (повремено) долази на посао. У тим случајевима смо, за све који не станују у близини Института, организовали службени превоз. Набављена су посебна средства за дезинфекцију којима ће бити се третирати ходници и остали заједнички простори.

Овом приликом бих хтео да истакнем ефикасан начин како су се организовало Одељење за рачуноводствене послове, Службе безбедности, хигијене и одржавања, као и колеге задужене за функционисање комуникационе инфраструктуре Института као једног од основних бекап чворишта академске мреже Србије. Желео бих посебно да истакнем изузетно ангажовање и помоћ заменика директора и секретара Института. Мени су они од огромне помоћи у нормалним условима а посебно сада у овим ванредним околностима. Рекао бих да су многи од вас ових дана (из више разлога) имали прилику да се у то и сами увере. Верујем да ће те се сложити да Антуну и Мињи сви дугујемо велику захвалност.

Као што знате, ја често волим да поредим Институт за физику са успешним једрењаком. Нема ништа горе за један такав једрењак од бонаце. Но (срећом?) ретки су мирни тренуци код нас. Када ветар дува у леђа, онда се релативно лако броди. Умеће у једрењу је да идете у жељеном смеру када вам ветар дува у лице. Управо такав једрењак је наш Институт. Кроз многа невремена смо прошли, а после сваког смо видели да је Институт повећао предност над осталим члановима регате. То и доликује првом институту од националног значаја. Очекујем да се тако нешто деси и када изађемо из тренутних ванредних околности. Сви седимо, бринемо о породицама и једемо више него што би требало… Истовремено, у то сам уверен, пишу се и нови вредни радови, осмишљавају сасвим нова истраживања. Пандемија и море информација о њој представљају плодно тло за моделирање различитих појава везаних за здравље и друштво у целини. Једнако интересантни су и ефекти пандемије на економију и на животну средину.

Толико од мене овог пута. Прву рунду смо успешно пребродили, но биће их још неколико. Боримо се и даље. Видимо се када све ово прође.

Пуно поздрава,
Александар Богојевић

Dr Aleksandar Bogojevic, Director
Institute of Physics Belgrade
National Institute of the Republic of Serbia
Pregrevica 118, 11080 Belgrade (Zemun), Serbia
http://www.ipb.ac.rs/