[institut] pismo direktora (21.09.2022)

Aleksandar Bogojevic alex at ipb.ac.rs
Wed Sep 21 13:08:10 CEST 2022

Поштоване колегинице и колеге,
Драги пријатељи,

Сазнао сам да се неки ПВЦ прозори не затварају најбоље. Молим вас да ми јавите, то се изузетно лако штелује а свакако је од користи сад са падом температуре.

Такође, молим да ми се јаве запослени у чијим канцеларијама и даље постоји стара дрвена столарија (прозори). Учинићемо шта будемо могли да пре зимне што већи број тих прозора заменимо ПВЦ столаријом. Ко се први јави, први ће добити нове прозоре :)

Кад смо већ код прозора  - молим вас да их затварате кад одлазите са Института. Иста молба важи за спољна врата. Врата према дворишту су јако често отворена - кад је вруће улази топлота, а сада кад је хладно без разлога спуштамо температуру у годницима.

Ово су тривијалне мере, али могу довести до значајних уштеда, што ће нам помоћи да што лакше прођемо кроз економске последице ове јесени и зиме. Захваљујем се службама које су предложиле неке за мене неочекиване мере штедње.

Заправо је за мене изненађујуће колико наизглед безначајни потрошачи (којих има пуно) троше енергије и кад ништа не раде.
Искључити свак рачунар и штампач када се не користи, уместо да остане у стендбај моду, штеди озбиљна средства. Исто важи за проточне бојлере у кухињама (којих има запањујуће много) и који се, за разлику од наших станова, у Институту никада не гасе.
Нећу даље да набрајам, можете и сами да нађете сличне примере где малом променом нашег понашања заправо ништа не губимо а штедимо.Молим да будете проактивни, а ако уочите неки проблем да ми одмах јавите.

Са пштовањем,

Александар Богојевић