Sa svim se slazem...
Marko, druge funkcije color.cpp su ispale 0-3 linije koda, ali bih rado ubio colorize_simplices_at_level, ako sama po sebi nema svrhu, iako Dušanove imaju po 4 linije. :)
Vidim da si ti kreirao naziv funkcija koje sam komentarisao. Ako stari nazivi imaju neku interpretaciju koju ne vidimo, javi da vratimo.

On Tue, Feb 22, 2022 at 9:52 PM Dusan Cvijetic <dusancvijetic2000@gmail.com> wrote:
Da, nisam u prošlom mejlu napisao, kada je dozvoljeno da simpleks ima više UniqueIDColor objekata, štampanje pobrljavi. Boje simpleksa se štampaju spojeno, a pošto pri štampanju samo prolazi kroz skup svih UniqueIDColor-a, ukoliko, recimo, želimo da štampamo ivicu, kada tačke imaju po dva UniqueIDColor objekta, ištampaće ivice kao da imaju četiri suseda. Recimo, ukoliko verteksi v1 i v2 imaju UniqueIDColor boje 1, 5 i 2, 6, redom (tako je trenutno u main.cpp fajlu), ivicu 9 koja je između njih štampa kao Simplices k = 1: 9 (1-2-5-6), pri čemu vertekse štampa kao 15 i 26. Nisam siguran je li nameravano da se funkcija za štampanje ovako ponaša, pa samo da napomenem.

уто, 22. феб 2022. у 21:45 Dusan Cvijetic <dusancvijetic2000@gmail.com> је написао/ла:
Pozdrav,

nemoj da proveravas da li simpleks vec ima UniqueID boju
Prepravio i pushovao, proverite je li sad u redu.

samo bi mozda imalo smisla staviti forward deklaracije u color.hpp a ne direktno u triangulator.hpp.
Premešteno.

Nase klase su samo malo komplikovaniji slucaj istog tog koncepta --- unakrsno referenciraju jedna drugu u svojim definicijama. 
Imao sam, pre oko godinu dana, problem s ovim u svom kodu i nisam znao kako da ga rešim, pa sam reorganizovao klase. Sad mi je interesantan ovaj način rešavanja unakrsne rekurzije, ne bi mi palo na pamet jer smo na fakultetu učili jedan šablon, koji je predstavljen kao Sveto Pismo, pa nisam nikad od njega divergirao.

Ok, konkretnosti radi, 'ajde da fiksiramo konvencije ovako:
Trebalo bi da moj deo koda sad prati ove konvencije, ostalo nisam hteo da diram, ali mogu kroz sve da prođem, ako želite.

neka zasad f-je uvek vracaju samo true
Prepravljeno.

Pozdravi,
Dušan

 

уто, 22. феб 2022. у 17:54 Marko Vojinovic <vmarko@ipb.ac.rs> је написао/ла:

Evo da vam odgovorim obojici odjednom... :-)

Dusane, odlicno si ovo uradio, svidja mi se, samo cu da te zamolim za jednu sustinsku izmenu --- nemoj da proveravas da li simpleks vec ima UniqueID boju. Obe f-je treba prosto da dodaju
*nove* boje, cak i ako su simpleksi vec bili obojeni sa UniqueID. Ne zelimo da dopunjavamo kompleks bojama, nego da ga obojimo "jos jednom", da se tako izrazim. Inace, ne postoji nikakav problem da isti simpleks nosi dve UniqueID boje (obrnuto naravno ne sme), u zadatku 7 se cak oslanjamo na to.

Sto se tice konkretnih pitanja, ovako:

> Tek kada sam izvršio commit sam se setio da poruke treba da pišem na engleskom

Nije problem, samo pazi na to ubuduce --- neko ko ne zna srpski ce mozda pozeleti da gleda GitHub, zato je sve na engleskom. Btw, budite srecni sto vas ne teram da i komunikacija na mailing listi bude na engleskom. :-D

> Color traži da budu već deklarisani SimpComp i KSimplex, a KSimplex traži da već bude deklarisan Color, a SimpComp traži KSimplex: Color > SimpComp > KSimplex > Color. Naterao sam
> ga da radi dodavši forward deklaracije za KSimplex i SimpComp u triangulator.hpp, ali ne mislim da je to dobro rešenje.

Naprotiv, forward deklaracije su upravo ono sto nam treba. :-) Te tri klase su ukrstene by design --- jer to tacno odgovara matematickim strukturama sa kojima radimo. U tom kontekstu, bilo kakvo uvodjenje nekih dodatnih klasa da se to "popravi" bi bilo skroz vestacko i nepotrebno. Znaci dobro si uradio, samo bi mozda imalo smisla staviti forward deklaracije u color.hpp a ne direktno u triangulator.hpp.

> Trenutno mi deluje neprijatno da polje klase namešta samo sebe

Sigurno si vec naviknut na koncept dinamicke liste --- nju kreiras strukturom koja u svojoj definiciji referencira samu sebe. Nase klase su samo malo komplikovaniji slucaj istog tog koncepta --- unakrsno referenciraju jedna drugu u svojim definicijama. Unakrsnu rekurziju [1] si sigurno video u algoritmima (npr. rekurzivni spust), jedino mozda nisi navikao da pravis klase na istu foru. ;-)

> Koristio sam konvenciju sa donjom crtom umesto camelCase-a jer je tako stajalo u potpisu funkcija, meni je takođe svejedno kako ćemo pisati.

Ok, konkretnosti radi, 'ajde da fiksiramo konvencije ovako: imena funkcija su under_scored, imena klasa su CamelCase, imena promenljivih su camelCase, a imena konstanti su UNDER_SCORED_CAPS. Bice zabavno. ;-) Inace, sto se tice generalnih konvencija kucanja koda, ponekad se trazi i word-wrap na 79-toj koloni, ali mene to strasno nervira na velikom monitoru pa se ja prvi necu pridrzavati toga, niti cu vas da teram. ;-)

> nije naznačeno šta označava bool vrednost koju funkcija vraća, pa sam namestio da vraća true ukoliko je bar jedan simpleks obojen njenim pozivom.
> Ne vidim koje bi se greške mogle javiti pri bojenju

Ovo sam ja zaboravio da preciziram u zadatku --- f-je treba da vrate false samo ukoliko ne uspeju da urade svoj posao. Jedine situacije u kojima je ovo zamislivo su out-of-memory problemi, npr. ako "new UniqueIDColor()" odbije da adresira memoriju, ili sl. Ali posto o takvim stvarima za sada generalno ne brinemo nigde u kodu, necemo ni ovde --- neka zasad f-je uvek vracaju samo true, pa cemo to da promenimo kad (ako) budemo radili code hardening.

> Druga stvar koja mi je zapala za oko je colorize_all_simplices, da bih vec iz argumenata video da nisu all. Mozda colorize_simplices_at_level?

Jeste, ovo je prirodnije ime, vidim da ga je Dusan vec popravio.

> Sledece bi u sustini trebalo da ne bude u classes.hpp (mada nama tako za sad odgovara zbog grupisanja funkcionalnosti), vec da se podeli u dva fajla:

Jeste, podelite classes.hpp na simpcomp.hpp i ksimplex.hpp (i odgovarajuce .cpp-ove). I naravno dodajte unutra forward-deklaracije klasa koje vam trebaju.

:-)
Marko

[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_recursion



Dr. Marko Vojinovic
Group for Gravitation, Particles and Fields
Institute of Physics
University of Belgrade
======================
home page: www.markovojinovic.com
e-mail:    vmarko@ipb.ac.rs



On Tue, 22 Feb 2022, Dusan Cvijetic wrote:

> Pozdrav,
>  
>       Ono sto sam primetio je drugacije imenovanje
>
> Koristio sam konvenciju sa donjom crtom umesto camelCase-a jer je tako stajalo u potpisu funkcija, meni je takođe svejedno kako ćemo pisati. Moj deo koda je mali i lako ćemo ga
> prepraviti da isprati bilo koji sistem. 
>
>       Druga stvar koja mi je zapala za oko je colorize_all_simplices, da bih vec iz argumenata video da nisu all. Mozda colorize_simplices_at_level?
>
>
> Slažem se, ime koje ste predložili mi je jasnije. Promenio sam u kodu, pa mogu ponovo da ga ispravim ukoliko nije po volji - još nemamo toliko mnogo koda da bi prepravljanje bilo
> ozbiljan posao.
>
>       Ova petlja bez potrebe nastavlja i posle nadjene odgovarajuce boje:
>
> Ispravio.
>
>       Ovde mi se ne svidja neuniformnost:
>
> Mislim da je ovo ispravljeno menjanjem imena funkcije za bojenje po nivoima.
>
>       Deluje da ce colorization biti successful ako se bar jedan simplex oboji. Jel treba tako?
>
> To sam zaboravio da spomenem u mejlu, nije naznačeno šta označava bool vrednost koju funkcija vraća, pa sam namestio da vraća true ukoliko je bar jedan simpleks obojen njenim pozivom.
> Ne vidim koje bi se greške mogle javiti pri bojenju, a da ih mi hvatamo, osim da simpleksi ne postoje, a tada vraća false. Nije mi bilo logično da vraća false ukoliko ne oboji bar neki
> simpleks jer je moguće da neki nivo neće imati simplekse (ne znam da li je to sa strane primene tako, ali mi je situacija u kome postoje samo 3D elementi u 8D kompleksu zamisliva), pa
> bi bilo mnogo false slučajeva za situacije koje su legitimne. Trebalo je ranije da pitam, ali šta je ideja sa bool vrednošću koju f-ja vraća?
>
>       Usput, kako si testirao?
>
> Koristio sam samo onaj kod iz main.cpp, gde sam obojio tetrahedron. Uz to, testirao sam je uz pravljenje dva tetraedra da bih proverio kako se ponaša kada ubacimo više objekata, i bilo
> je OK. Taj deo nisam hteo da ostavljam da ne bih previše remetio main.cpp.
>
>       Moj bespotrebni kod si mogao slobodno da ubijes, umesto da ga ostavljas iskomentarisanog. 
>
> Urađeno.
>
> Pozdravi,
> Dušan
>
>
> уто, 22. феб 2022. у 11:04 Nenad Korolija <nenadko@gmail.com> је написао/ла:
>       Zdravo Dušane,
>
> Marko ce videti validnost bojenja.
>
> Ja pisem ocima najgoreg neprijatelja, cisto da bi se svi navikavali na to da obracaju paznju i na detalje (mozda nakon sto napisu kako im je najlakse, mada verovatno bolje od
> starta):
>
> Ono sto sam primetio je drugacije imenovanje (sa underscore, tj. _) u odnosu na moje (camel case, npr. "    bool hasUniqueColor = false;"). Meni je OK bilo koja varijanta, samo da
> bude uniformno, a ne da neko ko radi na kodu treba svaki cas da prilagodjava mindset prema tome ko je kucao taj deo koda. :)
>
> Druga stvar koja mi je zapala za oko je colorize_all_simplices, da bih vec iz argumenata video da nisu all. Mozda colorize_simplices_at_level?
>
> Ova petlja bez potrebe nastavlja i posle nadjene odgovarajuce boje:
> already_has_unique_id = false;
> for (auto cl : simplex->colors)
>             if (cl->type == TYPE_UNIQUE_ID)
>                 already_has_unique_id = true;
>
> Ovde mi se ne svidja neuniformnost:
> colorize_entire_complex
> samo ide po nivoima i poziva:
> colorize_all_simplices
>
> Funkcije su kratke i lako se razumeju, ali je nezahvalno da neko mora da cita kod i zakljucuje, a da su nazivi funkcija neuniformni i misleading.
>
> Deluje da ce colorization biti successful ako se bar jedan simplex oboji. Jel treba tako?
>
> Usput, kako si testirao?
>
> Moj bespotrebni kod si mogao slobodno da ubijes, umesto da ga ostavljas iskomentarisanog. Sad imamo cist nacin, a ono moje je bilo cisto za testiranje print_compact.
>
>
> Sto se tice toga kako treba uvezivati, mi smo inicijalno radili sve u jednom fajlu, pa smo razdelili, pa se Marko potrudio da napravi biblioteku i razresi neke probleme.
> Radio sam za Italijane, Amerikance, Nemce i Engleze i svuda smo imali Makefile koji je kompajlirao pojedine cpp fajlove u .o objekte, pa ih link-ovao. Verovatno je ovo nase
> trenutno include-ovanje nesto sto smeta VS-u.
> Sledece bi u sustini trebalo da ne bude u classes.hpp (mada nama tako za sad odgovara zbog grupisanja funkcionalnosti), vec da se podeli u dva fajla:
> class KSimplex;
> class SimpComp{
> public:
> Ali ako je VS problem resen, mozemo da radimo dalje.
> Hvala za forward deklaracije za KSimplex i SimpComp. :)
>
> Pozdrav,
> Nenad
>
> On Tue, Feb 22, 2022 at 10:09 AM Dusan Cvijetic <dusancvijetic2000@gmail.com> wrote:
>       Pozdrav,
>
> Odradio sam funkcije za zadatak, proverite je li sve u redu.
>
> Tek kada sam izvršio commit sam se setio da poruke treba da pišem na engleskom, ispraviću sledeći put, nadam se da nije veliki problem.
>
> I pored refaktorisanog koda, organizacija klasa Color i KSimplex/SimpComp stvara probleme. Color traži da budu već deklarisani SimpComp i KSimplex, a KSimplex traži da već
> bude deklarisan Color, a SimpComp traži KSimplex: Color > SimpComp > KSimplex > Color. Naterao sam ga da radi dodavši forward deklaracije za KSimplex i SimpComp u
> triangulator.hpp, ali ne mislim da je to dobro rešenje. Iz mog ograničenog iskustva, ovo mi deluje kao loša delegacija odgovornosti. Možda bi bolje bilo da SimpComp samog
> sebe boji, ili da imamo posebnu klasu "molera" koja će da boji simplekse po potrebi? Tako bi ona mogla da uključi i Color i KSimplex i SimpComp, bez problema koje trenutno
> imamo. Trenutno mi deluje neprijatno da polje klase namešta samo sebe, lepše mi je da to bude odgovornost samog objekta, ili nekog njemu nadređenog.
>
> Opet, moje iskustvo s ovakvim problemima se svodi na samo jedan iole ozbiljniji projekat koji sam radio, tako da mi javite ukoliko grešim, zanima me kako se ove strukture
> obično rešavaju u praksi.
>
> Pozdravi, 
> Dušan
>
> уто, 22. феб 2022. у 01:26 Marko Vojinovic <vmarko@ipb.ac.rs> је написао/ла:
>
>       Pozdrav Dusane,
>
>       Potpuno si u pravu da f-je za bojenje ne mogu (i ne treba) da se pozivaju za pojedinacnu boju. Dakle svakako, stavi ih kao static za klasu. Ja sam to zaboravio
>       da naglasim u definiciji zadatka, ali iz smisla tih f-ja je relativno ocigledno. :-)
>
>       A taman posla da isti pointer dodeljujes celom kompleksu, to uopste nije bila ideja... ;-)
>
>       Sto se tice rekurzivnog ukljucivanja fajlova generalno, slazem se da to moze bolje da se uradi, i to cu da reorganizujem uskoro (veceras ili sutra, poslacu
>       zaseban mail o tome). Reorganizacija ce da pomogne i za Visual Studio --- da se include-uju samo .hpp fajlovi a ne i .cpp fajlovi, da mozete da napravite
>       projekat, mozda cak da koristite i njegov kompajler, itdisl.
>
>       A sto se tice rekurzivnog ukljucivanja fajlova u kontekstu zadatka 2, nemoj da se sekiras za to, nego treba samo da uradis sledece --- da deklaracije f-ja stavis
>       u color.hpp fajl (gde im je mesto u njihovoj klasi), a da implementacije tih f-ja stavis u color.cpp, gde se nalaze implementacije i za sve ostale f-je koje su
>       deklarisane u color.hpp. I onda kad si to uradio, testiraj f-je tako sto ces u main.cpp fajlu da obojis ceo tetrahedron (ili samo njegove vertekse, level=0) i da
>       ga ispises ponovo --- tj. nakon pozivanja njegovog tetrahedron->print_compact(), uradi
>
>          UniqueIDColor::colorize_entire_complex( tetrahedron );
>
>       ili umesto toga uradi
>
>          UniqueIDColor::colorize_all_simplices( tetrahedron , 0 );
>
>       i onda iza toga jos jednom pozovi tetrahedron->print_compact(). Zatim kompajliraj main.cpp i uporedi output-e ispisivanja tetrahedron-a pre i posle, da vidis
>       kako tvoje f-je menjaju ono sto se ispisuje. I to je to. ;-)
>
>       :-)
>       Marko
>
>
>       Dr. Marko Vojinovic
>       Group for Gravitation, Particles and Fields
>       Institute of Physics
>       University of Belgrade
>       ======================
>       home page: www.markovojinovic.com
>       e-mail:    vmarko@ipb.ac.rs
>
>
>
>       On Mon, 21 Feb 2022, Dusan Cvijetic wrote:
>
>       > Pozdrav,
>       >
>       > Konačno jedno pitanje koje se ne tiče Visual Studio-a, već samog koda.
>       >
>       > Naime, koliko sam razumeo iz potpisa funkcija, one treba da budu članice klase UniqueIDColor. Pošto je kroz ovu funkciju iz jednog poteza potrebno dodeliti
>       boje celom skupu simpleksa, a
>       > svaki simpleks dobija svoju jedinstvenu boju, ne vidim kako bi se ona mogla pozivati za pojedinačne objekte ove klase (trebalo bi pozvati konstruktore boje za
>       svaki simpleks), pa sam
>       > mislio da je realizujem kao statičnu funkciju članicu klase. Da li sam pogrešno razumeo ovaj deo, i zapravo treba dodeliti pokazivač na istu boju celom delu
>       simplicijalnog kompleksa,
>       > tj. čitavom kompleksu?
>       >
>       > Nezavisno od prethodnog tumačenja, imam problem sa hijerarhijom klasa koji ne mogu da savladam. Potrebno je da KSimplex ima vektor pokazivača na objekte klase
>       Color, pa je u classes.hpp
>       > uključen color.cpp. S druge strane, u color.hpp potrebno je uključiti classes.hpp, da bih mogao da iteriram kroz vektor simpleksa u kompleksu i dodeljujem
>       boje. Ovo vodi do rekurzivnog
>       > uključivanja fajlova: classes.hpp->color.cpp->color.hpp->classes.hpp. Čak i da se klasa KSimplex deklariše pre #include "color.cpp", ostaje isti problem, pošto
>       bez definicije klase ne
>       > mogu da pristupam njenim poljima, jer je i dalje nepotpuni tip. Trenutno ne vidim način da se ovo izbegne, osim da se izmeni hijerarhija klasa, ili raspored po
>       .hpp fajlovima. Propuštam
>       > li nešto ovde? Nikad nisam radio sa tuđim kodom na ovaj način, pa se izvinjavam što mi treba više vremena da savladam sve.
>       >
>       > Pozdravi,
>       > Dušan
>       >
>       > пон, 21. феб 2022. у 22:36 Dusan Cvijetic <dusancvijetic2000@gmail.com> је написао/ла:
>       >       Pozdrav,
>       >
>       > Hvala Vam mnogo, ponovio sam korake koje ste naveli u poruci, i Visual Studio sada uspeva da izgradi  i izvrši kod, a čak uspeva i da mi farba kod bez dodatnih
>       koraka. Ipak, ne
>       > vidim koja je razlika u odnosu na ono što sam ja radio (File/New project from existing code), osim što se fajlovi nalaze na drugom mestu. Nije mi jasno zašto
>       isti kod hoće da
>       > izvrši kada se u projekat unese na jedan način, a baca greške kada se uveze na drugi...
>       >
>       > Isprva sam pokušao da ispratim vaše korake bez prethodno kreiranog main.cpp fajla, i video da tada Visual Studio uopšte ne nudi meni
>       Debug/Properties/Configuration Properties/C++,
>       > pretpostavljam zato što nema koda na osnovu kog bi zaključio u kom jeziku ću pisati (?). Pretpostavljajući da će pronaći ispravan kompajler ukoliko direktno u
>       VS kreiram main
>       > funkciju, prekopirao sam sve .hpp i .cpp fajlove u direktorijum projekta, prethodno napravivši main.cpp u VS uz kopiranje koda iz originala. Nadao sam se da ću
>       tako izbeći
>       > uključivanje dodatnih direktorijuma, i eventualno namestiti da mi se projekat nalazi u lokalnom git direktorijumu, što bi mi bilo najzgodnije (ako je ovo iz
>       nekog razloga loša
>       > praksa, napomenite mi, da odmah odustanem). Međutim, kada fajlove uvezem na ovaj način, ponovo baca iste greške kao i ranije.
>       >
>       > Pošto ovakva konfiguracija za sad radi, držaću se nje, ali ako neko ima ideju šta mi se dešava, bio bih zahvalan na objašnjenju.
>       >
>       > Pozdravi,
>       > Dušan
>       >
>       > пон, 21. феб 2022. у 18:09 Jaroslav Blagojevic <jaroslav.blagojevic@gmail.com> је написао/ла:
>       >       Ja sam napravio prazan Visual Studio 2019 projekat, u drugom direktorijumu nego download-ovani repozitorijum, samo sa main.cpp fajlom kao "source files"
>       (hpp fajlovi
>       >       kao "include files" i dodao direktorijum sa download-ovanim repozitorijumom u Dеbug->Properties->Configuration Properties->C++->General->Additional
>       Include
>       >       Directories).Taj projekat sam izvršio uspešno, a za potrebe menjanja, pošto nije hteo da mi farba kod, sam morao da copy&paste-ujem .hpp fajlove (i cpp
>       fajl na kome
>       >       radim) iz download-ovanog repozitorijuma u direktorijum projekta, izmenim .hpp fajlove (dodao sam nastavak '1' na svaki) da ne uključuju .cpp, kopiram i
>       .cpp fajl
>       >       (isto dodajući nastavak '1'), izmenim, testiram i copy&paste-ujem promene nazad. Neće da farba kod u .cpp fajlovima, zato što ih ne tretira kao include
>       fajlove. Dotle
>       >       sam stigao. Visual Studio traži da mu se svi .cpp fajlovi stave u projekat, a ne da se include-ju .cpp fajlovi u okviru jedan drugog. Pretpostavljam da
>       ako to uradimo,
>       >       da će biti problem sa g++-om (da li on podržava projekte?)
>       >
>       > Pozdrav,
>       >
>       > Jaroslav
>       >
>       >
>       > On Sun, Feb 20, 2022 at 7:13 AM Marko Vojinovic <vmarko@ipb.ac.rs> wrote:
>       >
>       >       Pozdrav Dusane,
>       >
>       >       Meni se cini da svi problemi na koje si naisao izgleda dolaze iz neke greske prilikom import-ovanja koda u Visual Studio. Ja ne koristim VS i ne umem da
>       ti
>       >       pomognem oko toga, ali Jaroslav rece da je uspesno importovao kod u VS, pa verovatno moze on da ti pomogne.
>       >
>       >       Trenutna verzija koda je inace skroz kompletna, sve je definisano, implementirano i radi kako treba --- ja ga u Linux-u prosto kompajliram iz komandne
>       linije,
>       >       ovako:
>       >
>       >          g++ main.cpp -o izvrsi-me
>       >
>       >       i onda kad izvrsim fajl "izvrsi-me", dobijem ocekivani output. Kompajler ne prijavljuje nikakve greske, sve prolazi savrseno glatko.
>       >
>       >       > Koliko sam video, greške koje mi kompajler baca se uglavnom odnose na imena koja ne može da identifikuje, a koja dolaze iz standardne biblioteke.
>       >
>       >       Pomoglo bi da nam posaljes te greske (makar prvih nekoliko), da vidimo o cemu se radi.
>       >
>       >       > Video sam da je using namespace std iskorišćen na početku triangulator.hpp fajla, ali me je zanimalo zašto ta komanda ne stoji na početku svakog .hpp
>       fajla? Da
>       >       li bi to bilo redudantno?
>       >
>       >       Da, bilo bi redundantno. Dizajn je da main.cpp include-uje samo triangulator.hpp, a da ovaj u sebi include-uje sve ostalo sto mu treba. Ne vidim zasto bi
>       zeleo
>       >       da deklarises namespace std vise puta. Mada mi se cini da cak i ako to uradis, ne bi trebalo da nastane nikakav problem.
>       >
>       >       Bila bi dobra ideja da na papiru nacrtas "drvo include-ova": koren je main.cpp, pogledas koji fajlovi su tu include-ovani, pa se onda spustas po granama
>       tako sto
>       >       onda otvoris te include-ovane fajlove i vidis sta oni include-uju, itd. Ja sam to bio uradio jednom, i preporucujem i tebi --- to drvo ti pruza vrlo lep
>       uvid u
>       >       organizaciju koda.
>       >
>       >       > Da li postoji neko pravilo kada treba da uključujem .hpp, a kada .cpp fajlove?
>       >
>       >       Genericki receno, .hpp fajlovi sadrze definicije klasa i deklaracije njihovih metoda i f-ja, a .cpp fajlovi sadrze implementacije tih metoda i f-ja
>       deklarisanih
>       >       u .hpp fajlovima. Oni su vec namesteni da include-uju jedni druge, prema onom drvetu, ti tu ne bi morao nista dodatno da radis.
>       >
>       >       > Još jedna od praksi koje su nas uvek terali da ispoštujemo je dodavanje zaštite u zaglavlja u vidu #ifndef - #define - #endif strukture
>       >
>       >       Ta praksa je sigurno dobra, ali mi smo #define-ovali konstante samo u constants.hpp fajlu, i nigde drugo. Iz drveta mozes da vidis da je constants.hpp
>       >       include-ovan samo jedanput (unutar classes.hpp), pa ne bi smela nigde da ti se pojavi dupla definicija tih konstanti. Kasnije cemo verovatno da dodamo
>       #ifndef
>       >       strukturu u constants.hpp, da budemo u skladu sa praksom, ali to nije sad najhitnija stvar --- kod momentalno radi ispravno i bez toga. :-)
>       >
>       >       > pa bih cenio bilo kakvu pomoć koju možete da mi pružite.
>       >
>       >       Jaroslave, jel' bilo neceg netrivijalnog oko ubacivanja koda u Visual Studio? Jel' imas neki hint za Dusana?
>       >
>       >       :-)
>       >       Marko
>       >
>       >
>       >       Dr. Marko Vojinovic
>       >       Group for Gravitation, Particles and Fields
>       >       Institute of Physics
>       >       University of Belgrade
>       >       ======================
>       >       home page: www.markovojinovic.com
>       >       e-mail:    vmarko@ipb.ac.rs
>       >
>       >
>       >
>       >       On Sun, 20 Feb 2022, Dusan Cvijetic wrote:
>       >
>       >       > Pozdrav,
>       >       >
>       >       > Počeo sam da radim drugi zadatak kao što smo pričali, i imam problem sa pokretanjem koda. Nisam ništa menjao u fajlovima, samo sam napravio projekat u
>       Visual
>       >       Studio-u 2019
>       >       > (File/New/Project from existing code, sa svim default opcijama), i kada pokušam da ga pokrenem, kompajler mi baci gomilu grešaka. Da li je u ovom
>       trenutku
>       >       generalno nemoguće pokrenuti
>       >       > main.cpp, ili ja pravim neku grešku?
>       >       >
>       >       > Koliko sam video, greške koje mi kompajler baca se uglavnom odnose na imena koja ne može da identifikuje, a koja dolaze iz standardne biblioteke. Video
>       sam da
>       >       je using namespace std
>       >       > iskorišćen na početku triangulator.hpp fajla, ali me je zanimalo zašto ta komanda ne stoji na početku svakog .hpp fajla? Da li bi to bilo redudantno?
>       >       >
>       >       > Kada smo na fakultetu radili C++, uvek smo #include direktive koristili da uvezemo neke header-e u trenutni fajl, no video sam da se u kodu ovde nekada
>       >       uključuju .hpp, a nekada .cpp
>       >       > fajlovi. Da li postoji neko pravilo kada treba da uključujem .hpp, a kada .cpp fajlove?
>       >       >
>       >       > Još jedna od praksi koje su nas uvek terali da ispoštujemo je dodavanje zaštite u zaglavlja u vidu #ifndef - #define - #endif strukture (tražili su nam
>       da ne
>       >       koristimo #pragma once jer
>       >       > zavisi od kompajlera) kako bismo izbegli višestruku definiciju pri uključivanju zaglavlja. Da li mi koristimo neku drugu zaštitu za zaglavlja? Dosta
>       grešaka
>       >       koje mi je kompajler bacio
>       >       > je bilo zbog redefinicije promenljivih, pa pretpostavljam da je to zbog odsustva zaštite zaglavlja.
>       >       >
>       >       > Na par mesta su se pojavila imena koja ranije nisu definisana. Pretpostavljam da je to zato što još uvek nemamo ceo kod, pa nisu sve funkcije i
>       promenljive
>       >       uvedene, no hteo sam ovde da
>       >       > spomenem i te greške za slučaj da su problem samo kod mene.
>       >       >
>       >       > Na kraju sam pokušao da izmenim kod na mestima koje sam gore spominjao, samo da vidim mogu li ga naterati da se pokrene, i iako je kompajler prestao da
>       se
>       >       javlja, linker je počeo da mi
>       >       > baca greške. Pretpostavljam da postoji neko sistematičnije rešenje za moje probleme (do sada mi se linker javljao samo kada ne startujem projekat u VS
>       kako
>       >       treba), pa bih cenio bilo
>       >       > kakvu pomoć koju možete da mi pružite.
>       >       >
>       >       > Pozdravi,
>       >       > Dušan
>       >       >
>       >       >
>       >       > пет, 11. феб 2022. у 22:34 Marko Vojinovic <vmarko@ipb.ac.rs> је написао/ла:
>       >       >
>       >       >       Upoznati se sa osnovnom klasom Color i njenim child-klasama kroz problem dodeljivanja boje UniqueIDColor datom delu simplicijalnog kompleksa,
>       odnosno
>       >       celom kompleksu:
>       >       >
>       >       >          bool UniqueIDColor::colorize_all_simplices( SimpComp* G , int level );
>       >       >          bool UniqueIDColor::colorize_entire_complex( SimpComp* G );
>       >       >
>       >       >          Input: pointer na simplicijalni kompleks, nivo "k" za k-simplekse koje treba obojiti.
>       >       >          Output: true ako je uspesno izvrseno bojenje, false ako je doslo do neke greske.
>       >       >
>       >       >       F-ja colorize_all_simplices() treba da prodje kroz sve simplekse iz G.elements[level] (ili se pise G->elements[level]?), i svakom od njih da
>       dodeli
>       >       instancu boje klase
>       >       >       UniqueIDColor. F-ja colorize_entire_complex() treba da izvrsi prethodnu f-ju za sve vrednosti 0 <= level <= D. Nakon toga, zakomentariti kod koji
>       >       dodeljuje ovu boju u seed
>       >       >       f-ji seed_single_triangle() (boju boundary ne dirati, ona treba da ostane u seed f-ji), i umesto toga u main() f-ji eksplicitno pozvati
>       >       colorize_entire_complex() da oboji
>       >       >       kompleks za trougao, odmah nakon sto se ovaj instancira.
>       >       >
>       >       >
>       >       >       :-)
>       >       >       Marko
>       >       >
>       >       >
>       >       >       Dr. Marko Vojinovic
>       >       >       Group for Gravitation, Particles and Fields
>       >       >       Institute of Physics
>       >       >       University of Belgrade
>       >       >       ======================
>       >       >       home page: www.markovojinovic.com
>       >       >       e-mail:    vmarko@ipb.ac.rs
>       >       >
>       >       >
>       >       >       --
>       >       >       QGHG-it-dev-list mailing list
>       >       >       QGHG-it-dev-list@ipb.ac.rs
>       >       >       http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>       >       >
>       >       >
>       >       >--
>       >       QGHG-it-dev-list mailing list
>       >       QGHG-it-dev-list@ipb.ac.rs
>       >       http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>       >
>       > --
>       > QGHG-it-dev-list mailing list
>       > QGHG-it-dev-list@ipb.ac.rs
>       > http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>       >
>       >
>       >--
>       QGHG-it-dev-list mailing list
>       QGHG-it-dev-list@ipb.ac.rs
>       http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>
> --
> QGHG-it-dev-list mailing list
> QGHG-it-dev-list@ipb.ac.rs
> http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>
> --
> QGHG-it-dev-list mailing list
> QGHG-it-dev-list@ipb.ac.rs
> http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>
>
>--
QGHG-it-dev-list mailing list
QGHG-it-dev-list@ipb.ac.rs
http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
--
QGHG-it-dev-list mailing list
QGHG-it-dev-list@ipb.ac.rs
http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list