[institut] План рада Одељења за механику МИ САНУ за март 2020.
Odeljenje za mehaniku
mehanika at turing.mi.sanu.ac.rs
Thu Mar 5 14:47:13 CET 2020
Поштоване колегинице и колеге,
Позивамо вас да присуствујете новим предавањима организована у марту
2020. у оквиру Одељења за механику Математичког института САНУ.
Детаље предавања можете наћи у наставку ове поруке, или путем
линка
http://www.mi.sanu.ac.rs/novi_sajt/colloquiums/programs/mechcoll.mar2020.php.
Уколико сте у могућности, молимо вас да приложени .pdf одштампате и изложите на
огласним таблама ваших институција.
-------------------------
- ПРОГРАМ Март 2020. -
-------------------------
Среда, 18. март, 18:00.
Милош Миловановић, Математички институт САНУ.
ЗАСНИВАЊЕ ВРЕМЕНСКОГ КОНТИНУУМА
Резиме: Намера је да се установи временски континуум Барувера у појмовима
физике комплексних система. Показујемо да Брауверов континуум представља
категорички скелет комплексних система чије је дефиниционо својство
постојање временског оператора.
*****
Среда, 25. март, 18:00
Немања Зорић, Универзитет у Београду, Машински факултет.
ПРОЈЕКТОВАЊЕ H∞ УПРАВЉАЊА ЗА НАБОЈНО-МЛАЗНИ МОТОР
Резиме: Набојно-млазни мотор представља најједноставнији тип млазног
мотора због недостатака покретних делова као што су турбине и компресори.
Поред своје једноставности, овај мотор пружа ефикасне перформансе у
великом опсегу надзвучних брзина, надморских висина и нападних углова. Да
би се обезбедиле високе перформансе овог мотора током експлоатације,
потребно је регулисати његов потисак. Модел набојно-млазног мотора може се
представити као једно-улазно једно-излазни („SISO“) систем где је улазна
величина проток горива, а излазна величина је потисак. Математички модел
набојно-млазног мотора састоји се од скупа нелинеарних једначина који
обухватају конични и прави ударни талас у уводнику, корекције за нападни
угао, модел коморе сагоревања, модел млазника... Из овог скупа једначина
немогуће је аналитички извршити линеаризацију (рачунање дериватива). Због
тога, линеаран модел нађен је нумерички, тј. нумеричким решавањем ових
једначина. Како, поред масеног протока, потисак мотора зависи и од режима
лета (надморска висина, Махов број и нападни угао), линеаран модел је
нађен за сваку радну тачку анвелопе лета. За пројектовање управљања
разматрана су два случаја. Код првог случаја систем за снабдевање горивом
и мотор посматрани су као један систем, а код другог посматрани су као
одвојени системи. За оба случаја као и за сваку радну тачку, управљање је
пројектовано употребом H∞ теорије. На тај начин добијени су локалн
контролери вишег реда. Након тога, извршена је редукција контролера на
први ред, па онда на пропорционално-интегрални (ПИ) контролер и упоређене
су перформансе ових контролера. Такође, извршена је анализа о потребности
примене адаптације параметара контролера.
___________________________
Предавања се одржавају у сали 301ф Математичког института САНУ, III спрат,
Кнез Михаилова 36, и намењена су ширем кругу слушалаца, укључујући
студенте редовних и докторских студија.
Управник Одељења за механику
др Божидар Јовановић
Секретар Одељења за механику
др Татјана Јакшић Кругер
http://www.mi.sanu.ac.rs/novi_sajt/research/mechcoll.php
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: Program-Odeljenja-za-mehaniku-2020mart.pdf
Type: application/pdf
Size: 651737 bytes
Desc:
URL: <http://mail.ipb.ac.rs/pipermail/institut/attachments/20200305/051a444b/Program-Odeljenja-za-mehaniku-2020mart.pdf>
More information about the institut
mailing list