[institut] pismo direktora (06.05.2020.)

Aleksandar Bogojevic alex at ipb.ac.rs
Wed May 6 15:47:22 CEST 2020


Поштоване колегинице и колеге,
драги пријатељи,

Желим да вам свима честитам дан Института за физику, 59. рођендан првог института од националног значаја. Доделе награда за научни допринос Институту ћемо, наравно, одложити за неки погодан тренутак. Због ситуације у којој се налазимо награда за финансијски допринос Институту се ове године неће доедељивати. 

Јуче је успешно одржана прва електронска седница Научног већа. Наша институција је још једном показала велику озбиљност, само три члана Научног већа нису гласала. Желим да честитам свима који су узели учешће на одлично обављеном послу. Пре свих желим да се захвалим председници већа, колегиници Жељки Никитовић, на великом уложном труду.

Као што сте обавештени, најављено је скорашње укидање ванредног стања, односно почетак прелазног периода (етапно имплементираних ванредних мера) ка постепеном и планском повратку у редовно стање функционисања. Имајући ово у виду, Министарство просвете, науке и технолошког развоја нам је наложило израду одговарајућих планова примерених посебностима сваке појединачне институције.

Како ће и након укидања ванредног стања остати на снази мере ради спречавања погоршања епидемиолошке ситуације, ови планови ће дефинисати и пратити имплементацију свих неопходних активности везаних за хигијену простора, обезбеђивање социјалне дистанце и коришћења заштитне опреме, како би се обезбедио безбедан рад свих запослених, као и сви други неопходни услови за безбедан контакт са трећим лицима са којима су запослени у контакту током обављања редовног рада Института. Институт за физику ће заједно са овим планом донети и одговарајућа упутства (усклађена са упутствима Владе и мерама Универзитета у Београду) која ће бити достављена свим запосленим и истакнута на улазу у Институт.

У циљу израде горе наведеног плана и пратећих упутстава за запослене, налажем непосредним руководиоцима да ми најкасније до недеље 10.05.2020. године мејлом доставе потребне податке о свим запосленима за које су одговорни, као и своје процене о модалитетима функционисања у условима у којима би (у сваком датом тренутку) редуковани број запослених био присутан на Институту, док би остали наставили да раде од куће. Податке достављају руководиоци научних лабораторија (25 лабораторија), руководилац Иновационог центра и секретар Института (подаци о ненаучном сектору). Податке не достављају руководиоци центара, односно акредитованих лабораторија за пружање услуга. Недостављање тражених информација у назначеном року ће се бити третирано као озбиљно кршење радне обавезе.     

Укидањем ванредног стања ће се завршити прва рунда важне борбе, но пред нама је још не мали број искушења до краја ове кризе.
Институт за физику се до сада показао да је на висини задатка и институција за пример. Очекујем да такви останемо и у наредним рундама. Шта више, као и сваки пут до сада, очекујем да из ове борбе наша кућа изађе битно оснажена - научно, образовно, иновационо и организационо. 
Ништа мање се од нас не може ни очекивати.

Пуно поздрава,

ДИРЕКТОР ИНСТИТУТА ЗА ФИЗИКУ
др Александар Богојевић

***

ПРИЛОГ: УПУТСТВА ЗА РУКОВОДИОЦЕ 

Руководиоци имају обавезу да мејлом контактирају све запослене за које су одговорни и од њих добију релевантне информације о њиховом здравственом стању, додатне информације (по потреби) везане за услове рада током ванредног стања, као и кратке писане извештаје о томе шта су конкретно радили у наведеном периоду.  

Руководиоци на основу приспелих информација пишу збирни закључак о раду организационе јединице за коју су одговорни у периоду ванредног стања. Даље (имајући у виду број запослених, расположиве просторне капацитете и специфичне потребе организационе јединице којом руководе) руководиоци треба да дају своје препоруке директору о минималном броју људи који треба да борави на Институту у наредном периоду и како би се ти боравци организовали (ко би долазио и када, сврха доласка, сменски рад итд.). На крају документа се прилажу писмене информације пристигле од свих појединачних запослених. Руководилац финални документ доставља директору у наведеном року са своје званичне (институтске) мејл адресе (чиме се то третира као званични потписани документ који ће касниоје бити заведен у архиви)

Треба имати у виду да ће у овом периоду једино бити откључан главни улаз Института, да ће приступ бити дозвољен само уз писмено евидентирање времена доласка и одласка. Улаз у Институт ће бити дозвољен само уз ношење заштитне опреме (маске су обавезне, рукавице нису). Ношење заштитне опреме ће бити обавезно сво време током боравка у просторијама Института. Радно време проведено ван Института ће, као и током ванредног стања, наставити да се води као рад од куће.

Директор ће, на основу пристиглих информација и препорука руководиоца (у складу са важећим одлукама Владе, Министарства, Града, препорука Универзитета и специфичних потреба Института) донети план рада у наредном периоду са методологијом праћења реализације плана, као и одговарајућа упутства за запослене.






-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://mail.ipb.ac.rs/pipermail/institut/attachments/20200506/a9bc7fda/attachment.html>


More information about the institut mailing list