[QGHG-it-dev-list] Zadatak 10 - (Igor, Tijana) potencijal za embedding triangulacije

Igor Salom isalom at ipb.ac.rs
Thu Feb 17 19:34:51 CET 2022

> osim mozda sto neki trouglovi mogu da budu spljosteni (da im povrsina bude nula)

Djah, nije nemoguce, ali ako inicijalno svi imaju istu nerastegnutu
duzinu, zvuci da moraju bas dosta da se deformisu da bi doslo do tog
degenerisanog slucaja. Ali, zaista, nemam osecaj koliko cesto se takvi
nivoi deformisanosti mogu ocekivati u praksi. Cinjenica, ako zelis da
budes siguran da neces imati trouglove degenerisane u duzi, treba ti
neki dodatan clan. Mada, ne znam zasto bas komplikovati sa povrsinom
upisane kruznice, umesto da prosto uzmes povrsinu trougla koju uvek
mozes trivijalno izracunati Heronovim obrascem (ok, zapravo se svodi
skoro na isto...) Anyway, ako hoces da se zaista osiguras da nemas
spljostene trouglove, to mislim da ne moze da bude linearan clan, kako
si ga ti stavio, vec ti treba nesto obrnuto proporcionalno povrsini, tj
tipa const/P_trougla, sto ce da divergira kako se priblizis "spljostenju
u duz".

> da const_2 ne bude konstanta, nego da se za svaki edge bira razlicito, npr. random generatorom.

Pa to malo komplikuje stvari zbog nejednakosti trougla... Mozda ako
random varijacije budu u nekom sitnom opsegu, tako da je npr L_max = 1.5
x L_min, ne mnogo vise. Inace ce neki trouglovi biti suvise duguljasti
cak i u nerastegnutom stanju.

Nego, lako cemo mi da se igramo sa variranjem potencijala - al da li je
algoritam za nalazenje tog minimuma jasan/poznat? Kako, pocnes od random
konfiguracije, i onda pomeras svaku tacku u pravcu u kojem je vuce
rezultatnta sila? Je l to nece nekad da upadne u mrtvu petlju?

Poz!

--
Institute of Physics Belgrade
Pregrevica 118, 11080 Belgrade, Serbia