[QGHG-it-dev-list] Zadatak 2 - bojenje kompleksa

Nenad Korolija nenadko at gmail.com
Sun Feb 27 01:33:48 CET 2022


 >    (l.254)           for(size_t i = 1; i < elements[k].size(); i++){
Hvala!
Ispravio da k ide od 0.

Napravio print_vertices_in_parentheses(). Morala je u SimpComp, ne KSimplex.
Trudio sam se da nista u ispisu ne promenim.
Mozes da proveris da li classes.cpp:229-231 treba da postoje:
                            UniqueIDColor* pColor =
elements[k][i]->get_uniqueID();
                            if(pColor)
                                s.insert(
static_cast<UniqueIDColor*>(pColor)->id );

> KSimplex::print_vertices_in_parentheses()
> koja bi ispisivala te zagrade ako su svi verteksi datog k-simpleksa
obojeni, odnosno prazan string ako nisu.
Trenutno ispisuje i one -Simplex za falece ID-jeve. Ako hoces, mogu da ne
ispisujem nista, ali bih promenio u odnosu na prethodni izlaz.
Naravno, mogu da dodam bool argument da pozivalac bira da li u tom slucaju
hoce -Simplex, ili da se ne stampaju ni zagrade ni nista.

Svidja mi se sto razmisljas o unifikovanju pisanja na ekran/fajl/GUI/gde
god i valjda ne moras da pricas o tome ni pocetnicima - koliko god da je
neko pocetnik, verovatno mu se desavalo da se vrati svom kodu posle n
meseci i da nema pojma sta sta radi - meni se ko zna koliko puta :).
Za sad ne vidim na prvi pogled sta mi je ciniti (nije ni cudo koliko je
sati:).
Jos pre citanja ideje sam razdvojio:
    collect_vertices(s);
    if(s.size())
        print_set(s);
Ako bih isto hteo za strukturu gde imam poseban ispis po razlicitim
nivoima, pa na svakom nivou sa zarezima 4(11-12), 5(13-14)..., mogao bih da
napravim da generisem vektor (nivoa) vektora (za svaki nivo) za ispis, pa
da ispisuje ko koko hoce. E sad, ovi 4 i 5 ne bi potpali pod tu strukturu,
pa bih mogao jos da je zakomplikujem, ali mislim da bi stvar time vec
izgubila smisao. Vidis li koji su to elementi koji ce trebati uvek? Mozda
samo za jedan nivo da napravim nesto tipa vektor za 4 i 5 i vektor vektora
za 11..14.

Pozdrav,
Nenad


On Fri, Feb 25, 2022 at 2:31 AM Marko Vojinovic <vmarko at ipb.ac.rs> wrote:

>
> Evo pregledao sam izmene i testirao sva tri slucaja stampanja ---
> slucajevi "vAll and sAll" i "vAll and not sAll" rade ok, ali slucaj "not
> vAll" ispisuje po jedan simpleks manje na svakom nivou (preskoci prvi).
> Nasao sam i sta treba popraviti: u petlji u liniji 254 samo krenes od i=0
> umesto od i=1, i onda ce i "not vAll" slucaj da proradi kako treba:
>
>     (l.254)           for(size_t i = 1; i < elements[k].size(); i++){
>
> Sto se tice f-ja koje si dodao, sve su ok i slazem se da su zgodne. Uslov
> "level > D" je tacan.
>
> Nego imam dve sugestije oko generalnog dizajna celog koda za print_compact
> f-je...
>
> Prva sugestija je da nije zgodno da imas dva nezavisna koda za ispisivanje
> verteksa u zagradama, (5-6-7). Jedan kod se nalazi u
> KSimplex::print_compact(), a drugi u SimpComp::print_compact(). Mislim da
> bi ceo kod mogao znacajno da se pojednostavi ako bi napravio zasebnu f-ju
>
>     KSimplex::print_vertices_in_parentheses()
>
> koja bi ispisivala te zagrade ako su svi verteksi datog k-simpleksa
> obojeni, odnosno prazan string ako nisu. Tada bi obe gornje print_compact()
> f-je bile drasticno lakse.
>
> Druga sugestija je vezana za to da cemo kasnije pisati druge
> KSimplex::print_nekako() f-je, po ugledu na KSimplex::print_compact(), pa
> bi bilo dobro da ona bude implementirana "modularno". Primera radi, kasnije
> cemo za potrebe GUI-ja mozda da napravimo f-ju KSimplex::print_hyperlink(),
> koja bi umesto "17 (2-3-4)" ispisivala recimo nesto ovako:
>
>     17 <a href="simplex-id-17.html">(2-3-4)</a>
>
> ili slicno. Ne znam unapred kakve sve sintakse ispisivanja ce nam trebati
> u buducnosti, ali za svaku sintaksu cemo imati odgovarajucu
> KSimplex::print_nekako() f-ju. Pa bi bilo dobro da tvoja
> KSimplex::print_compact() f-ja budu napisana "studentima za ugled", da
> posle student moze lako da je razume, da je copy-paste-uje, preimenuje, i
> minimalno izmeni, i da time dobije novu KSimplex::print_nekako() f-ju koja
> ispisuje ono sto njemu treba.
>
> Jedan znacajan element tog dizajna je da te kasnije f-je mozda nece da
> stampaju uvek na stdout (nego potencijalno u fajl ili negde drugo), pa je
> verovatno zgodno da odvojis u zasebnu f-ju postupak konstrukcije stringa
> koji treba stampati, a onda iz KSimplex::print_compact() samo pozoves tu
> f-ju da ti konstruise string, i zatim ga odstampas na stdout.
>
> Ili tako nekako... Razmisljaj na sledeci nacin --- zamisli da cu kroz
> godinu dana traziti *tebi* da napravis jedno 5-6 novih print_nekako() f-ja,
> koje ce da ispisuju stvari razlicito i na razlicita mesta. Osmisli dizajn
> za KSimplex::print_compact() tako da za oko godinu-dve (kad zaboravis
> detalje sta i kako u njoj radi) mozes lako da realizujes tih 5-6 drugih. ;-)
>
> Malo mi je glupo da te gnjavim sa ovako trivijalnom temom (ispisivanje
> brojeva na ekran), ali dizajn tih f-ja ce nam stvarno biti znacajan za
> kasnije, pa ako ga sad na pocetku uradimo kako treba, kasnije nece da nas
> boli glava... :-)
>
> :-)
> Marko
>
>
> Dr. Marko Vojinovic
> Group for Gravitation, Particles and Fields
> Institute of Physics
> University of Belgrade
> ======================
> home page: www.markovojinovic.com
> e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs
>
>
>
> On Thu, 24 Feb 2022, Nenad Korolija wrote:
>
> > Modifikovao, ali ti je jasno da nemam pojma zasto ti to treba. :)
> > U skladu sa mojim nagadjanjima, napravio sam funkcije koje bi mogle da
> nam olaksaju zivot tipa:
> > - nadji prvu uniqueID boju i
> > - nadji sve vertekse.
> >
> > Mozes da pogledas sve izmene i testiras kopiranjem poslednjih linija
> main-a i jednostavnim komentarisanjem i menjanjem broja u zagradi:
> >     UniqueIDColor::colorize_simplices_at_level(tetrahedron, 0);
> >     UniqueIDColor::colorize_entire_complex(tetrahedron);
> >
> > Nadam se da sa > D nisam omanuo uslov:
> > bool SimpComp::all_uniqueID(int level){
> >     size_t i = 0;
> >     if(level > D)
> >         return false;
> >
> > Pozdrav,
> > Nenad
> >
> > On Wed, Feb 23, 2022 at 5:54 AM Marko Vojinovic <vmarko at ipb.ac.rs>
> wrote:
> >
> >       Da, ovakvo ispisivanje sa & u compact_print nije zgodno. Uradi
> ovako --- za svaki simpleks, pronadji prvu instancu UniqueID boje i ispisi
> uvek samo nju, a ostale instance
> >       ignorisi (ako postoje). To je najjednostavnija varijanta, i
> dovoljna je za nase potrebe.
> >
> >       Takodje, ako vec sredjujes print_compact, mozes da namestis i
> sledecu logiku ispisivanja (smislio sam pre neki dan precizna pravila):
> >
> >           * Prvo proveri da li su verteksi (k=0) obojeni svi (v=all),
> ili ima nekih koji nisu obojeni (v=notall).
> >           * Zatim proveri da li su ostali simpleksi (k>0) obojeni svi
> (s=all), ili ima nekih koji nisu obojeni (s=notall).
> >
> >       Kad to saznas, onda ih ispisuj ovako:
> >
> >           * Ako je v=all i s=all --- ispisi standardno prvo boje svih
> verteksa: 1, 2, 3,..., pa zatim za ostale simplekse njihove boje i u
> zagradama boje njihovih verteksa. Sve
> >       sortiraj. Primer: 14 (2-4-8), 15 (3-5-9), ...
> >           * Ako je v=all i s=notall --- ispisi boje svih verteksa: 1, 2,
> 3,..., pa zatim za ostale simplekse samo boje njihovih verteksa u
> zagradama, sortirane: (2-4-8), (3-5-9),
> >       ...
> >           * Ako je v=notall i (s=all ili s=notall) --- i za vertekse i
> za ostale simplekse samo napisi boju ako je ima, odnosno rec "Simplex" ako
> je nema, bez zagrada i bez
> >       sortiranja: 8, 4, Simplex, 15, ...
> >
> >       Ova pravila pokrivaju sve slucajeve. Naravno, u svemu ovome gore
> razvrstavas ispisivanje po nivoima, za svako k jedan zaseban red, kao i
> dosad sto je bilo.
> >
> >       U main.cpp testiraj prvi slucaj tako sto obojis ceo tetraedar,
> drugi slucaj tako sto obojis k=0 level za tetraedar, a treci tako sto
> obojis recimo k=2 level za tetraedar,
> >       Dusanovim f-jama. Naravno, instanciraj tri nezavisna tetraedra za
> ovo, da mozes sve odjednom da testiras.
> >
> >       Btw, smisao ovih pravila: prva dva slucaja (v=all) su regularna i
> verovatno ce se cesto pojavljivati u praksi, dok treci slucaj (v=notall)
> nije regularan i signalizira da je
> >       korisnik nesto negde zabrljao sa bojama (ispisivanjem reci
> "Simplex" bar na nekom mestu). ;-)
> >
> >       :-)
> >       Marko
> >
> >
> >       Dr. Marko Vojinovic
> >       Group for Gravitation, Particles and Fields
> >       Institute of Physics
> >       University of Belgrade
> >       ======================
> >       home page: www.markovojinovic.com
> >       e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs
> >
> >
> >
> >       On Wed, 23 Feb 2022, Nenad Korolija wrote:
> >
> >       > Marko, planirao sam sortiranje UniqueID boja i ispisivanje
> redom. To se kosi sa potrebama. Kakvo ispisivanje zelis u slucaju ivice sa
> 4&7 izmedju verteksa sa 8&9 i 10&11,
> >       > 4&7 (8&9-10&11)?
> >       >
> >       > On Tue, Feb 22, 2022 at 11:23 PM Nenad Korolija <
> nenadko at gmail.com> wrote:
> >       >       Sa svim se slazem...
> >       > Marko, druge funkcije color.cpp su ispale 0-3 linije koda, ali
> bih rado ubio colorize_simplices_at_level, ako sama po sebi nema svrhu,
> iako Dušanove imaju po 4 linije. :)
> >       > Vidim da si ti kreirao naziv funkcija koje sam komentarisao. Ako
> stari nazivi imaju neku interpretaciju koju ne vidimo, javi da vratimo.
> >       >
> >       > On Tue, Feb 22, 2022 at 9:52 PM Dusan Cvijetic <
> dusancvijetic2000 at gmail.com> wrote:
> >       >       Da, nisam u prošlom mejlu napisao, kada je dozvoljeno da
> simpleks ima više UniqueIDColor objekata, štampanje pobrljavi. Boje
> simpleksa se štampaju spojeno, a pošto
> >       pri
> >       >       štampanju samo prolazi kroz skup svih UniqueIDColor-a,
> ukoliko, recimo, želimo da štampamo ivicu, kada tačke imaju po dva
> UniqueIDColor objekta, ištampaće ivice kao
> >       da
> >       >       imaju četiri suseda. Recimo, ukoliko verteksi v1 i v2
> imaju UniqueIDColor boje 1, 5 i 2, 6, redom (tako je trenutno u main.cpp
> fajlu), ivicu 9 koja je između njih
> >       >       štampa kao Simplices k = 1: 9 (1-2-5-6), pri čemu vertekse
> štampa kao 15 i 26. Nisam siguran je li nameravano da se funkcija za
> štampanje ovako ponaša, pa samo da
> >       >       napomenem.
> >       >
> >       > уто, 22. феб 2022. у 21:45 Dusan Cvijetic <
> dusancvijetic2000 at gmail.com> је написао/ла:
> >       >       Pozdrav,
> >       >
> >       >       nemoj da proveravas da li simpleks vec ima UniqueID boju
> >       >
> >       > Prepravio i pushovao, proverite je li sad u redu.
> >       >
> >       >       samo bi mozda imalo smisla staviti forward deklaracije u
> color.hpp a ne direktno u triangulator.hpp.
> >       >
> >       > Premešteno.
> >       >
> >       >       Nase klase su samo malo komplikovaniji slucaj istog tog
> koncepta --- unakrsno referenciraju jedna drugu u svojim definicijama.
> >       >
> >       > Imao sam, pre oko godinu dana, problem s ovim u svom kodu i
> nisam znao kako da ga rešim, pa sam reorganizovao klase. Sad mi je
> interesantan ovaj način rešavanja
> >       > unakrsne rekurzije, ne bi mi palo na pamet jer smo na fakultetu
> učili jedan šablon, koji je predstavljen kao Sveto Pismo, pa nisam nikad od
> njega divergirao.
> >       >
> >       >       Ok, konkretnosti radi, 'ajde da fiksiramo konvencije ovako:
> >       >
> >       > Trebalo bi da moj deo koda sad prati ove konvencije, ostalo
> nisam hteo da diram, ali mogu kroz sve da prođem, ako želite.
> >       >
> >       >       neka zasad f-je uvek vracaju samo true
> >       >
> >       > Prepravljeno.
> >       >
> >       > Pozdravi,
> >       > Dušan
> >       >
> >       >
> >       >
> >       > уто, 22. феб 2022. у 17:54 Marko Vojinovic <vmarko at ipb.ac.rs>
> је написао/ла:
> >       >
> >       >       Evo da vam odgovorim obojici odjednom... :-)
> >       >
> >       >       Dusane, odlicno si ovo uradio, svidja mi se, samo cu da te
> zamolim za jednu sustinsku izmenu --- nemoj da proveravas da li simpleks
> vec ima UniqueID boju.
> >       >       Obe f-je treba prosto da dodaju
> >       >       *nove* boje, cak i ako su simpleksi vec bili obojeni sa
> UniqueID. Ne zelimo da dopunjavamo kompleks bojama, nego da ga obojimo "jos
> jednom", da se tako
> >       >       izrazim. Inace, ne postoji nikakav problem da isti
> simpleks nosi dve UniqueID boje (obrnuto naravno ne sme), u zadatku 7 se
> cak oslanjamo na to.
> >       >
> >       >       Sto se tice konkretnih pitanja, ovako:
> >       >
> >       >       > Tek kada sam izvršio commit sam se setio da poruke treba
> da pišem na engleskom
> >       >
> >       >       Nije problem, samo pazi na to ubuduce --- neko ko ne zna
> srpski ce mozda pozeleti da gleda GitHub, zato je sve na engleskom. Btw,
> budite srecni sto vas ne
> >       >       teram da i komunikacija na mailing listi bude na
> engleskom. :-D
> >       >
> >       >       > Color traži da budu već deklarisani SimpComp i KSimplex,
> a KSimplex traži da već bude deklarisan Color, a SimpComp traži KSimplex:
> Color > SimpComp >
> >       >       KSimplex > Color. Naterao sam
> >       >       > ga da radi dodavši forward deklaracije za KSimplex i
> SimpComp u triangulator.hpp, ali ne mislim da je to dobro rešenje.
> >       >
> >       >       Naprotiv, forward deklaracije su upravo ono sto nam treba.
> :-) Te tri klase su ukrstene by design --- jer to tacno odgovara
> matematickim strukturama sa
> >       >       kojima radimo. U tom kontekstu, bilo kakvo uvodjenje nekih
> dodatnih klasa da se to "popravi" bi bilo skroz vestacko i nepotrebno.
> Znaci dobro si uradio,
> >       >       samo bi mozda imalo smisla staviti forward deklaracije u
> color.hpp a ne direktno u triangulator.hpp.
> >       >
> >       >       > Trenutno mi deluje neprijatno da polje klase namešta
> samo sebe
> >       >
> >       >       Sigurno si vec naviknut na koncept dinamicke liste --- nju
> kreiras strukturom koja u svojoj definiciji referencira samu sebe. Nase
> klase su samo malo
> >       >       komplikovaniji slucaj istog tog koncepta --- unakrsno
> referenciraju jedna drugu u svojim definicijama. Unakrsnu rekurziju [1] si
> sigurno video u
> >       >       algoritmima (npr. rekurzivni spust), jedino mozda nisi
> navikao da pravis klase na istu foru. ;-)
> >       >
> >       >       > Koristio sam konvenciju sa donjom crtom umesto
> camelCase-a jer je tako stajalo u potpisu funkcija, meni je takođe svejedno
> kako ćemo pisati.
> >       >
> >       >       Ok, konkretnosti radi, 'ajde da fiksiramo konvencije
> ovako: imena funkcija su under_scored, imena klasa su CamelCase, imena
> promenljivih su camelCase, a
> >       >       imena konstanti su UNDER_SCORED_CAPS. Bice zabavno. ;-)
> Inace, sto se tice generalnih konvencija kucanja koda, ponekad se trazi i
> word-wrap na 79-toj
> >       >       koloni, ali mene to strasno nervira na velikom monitoru pa
> se ja prvi necu pridrzavati toga, niti cu vas da teram. ;-)
> >       >
> >       >       > nije naznačeno šta označava bool vrednost koju funkcija
> vraća, pa sam namestio da vraća true ukoliko je bar jedan simpleks obojen
> njenim pozivom.
> >       >       > Ne vidim koje bi se greške mogle javiti pri bojenju
> >       >
> >       >       Ovo sam ja zaboravio da preciziram u zadatku --- f-je
> treba da vrate false samo ukoliko ne uspeju da urade svoj posao. Jedine
> situacije u kojima je ovo
> >       >       zamislivo su out-of-memory problemi, npr. ako "new
> UniqueIDColor()" odbije da adresira memoriju, ili sl. Ali posto o takvim
> stvarima za sada generalno ne
> >       >       brinemo nigde u kodu, necemo ni ovde --- neka zasad f-je
> uvek vracaju samo true, pa cemo to da promenimo kad (ako) budemo radili
> code hardening.
> >       >
> >       >       > Druga stvar koja mi je zapala za oko je
> colorize_all_simplices, da bih vec iz argumenata video da nisu all. Mozda
> colorize_simplices_at_level?
> >       >
> >       >       Jeste, ovo je prirodnije ime, vidim da ga je Dusan vec
> popravio.
> >       >
> >       >       > Sledece bi u sustini trebalo da ne bude u classes.hpp
> (mada nama tako za sad odgovara zbog grupisanja funkcionalnosti), vec da se
> podeli u dva fajla:
> >       >
> >       >       Jeste, podelite classes.hpp na simpcomp.hpp i ksimplex.hpp
> (i odgovarajuce .cpp-ove). I naravno dodajte unutra forward-deklaracije
> klasa koje vam trebaju.
> >       >
> >       >       :-)
> >       >       Marko
> >       >
> >       >       [1] https://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_recursion
> >       >
> >       >
> >       >
> >       >       Dr. Marko Vojinovic
> >       >       Group for Gravitation, Particles and Fields
> >       >       Institute of Physics
> >       >       University of Belgrade
> >       >       ======================
> >       >       home page: www.markovojinovic.com
> >       >       e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs
> >       >
> >       >
> >       >
> >       >       On Tue, 22 Feb 2022, Dusan Cvijetic wrote:
> >       >
> >       >       > Pozdrav,
> >       >       >
> >       >       >       Ono sto sam primetio je drugacije imenovanje
> >       >       >
> >       >       > Koristio sam konvenciju sa donjom crtom umesto
> camelCase-a jer je tako stajalo u potpisu funkcija, meni je takođe svejedno
> kako ćemo pisati. Moj deo koda
> >       >       je mali i lako ćemo ga
> >       >       > prepraviti da isprati bilo koji sistem.
> >       >       >
> >       >       >       Druga stvar koja mi je zapala za oko je
> colorize_all_simplices, da bih vec iz argumenata video da nisu all. Mozda
> colorize_simplices_at_level?
> >       >       >
> >       >       >
> >       >       > Slažem se, ime koje ste predložili mi je jasnije.
> Promenio sam u kodu, pa mogu ponovo da ga ispravim ukoliko nije po volji -
> još nemamo toliko mnogo koda
> >       >       da bi prepravljanje bilo
> >       >       > ozbiljan posao.
> >       >       >
> >       >       >       Ova petlja bez potrebe nastavlja i posle nadjene
> odgovarajuce boje:
> >       >       >
> >       >       > Ispravio.
> >       >       >
> >       >       >       Ovde mi se ne svidja neuniformnost:
> >       >       >
> >       >       > Mislim da je ovo ispravljeno menjanjem imena funkcije za
> bojenje po nivoima.
> >       >       >
> >       >       >       Deluje da ce colorization biti successful ako se
> bar jedan simplex oboji. Jel treba tako?
> >       >       >
> >       >       > To sam zaboravio da spomenem u mejlu, nije naznačeno šta
> označava bool vrednost koju funkcija vraća, pa sam namestio da vraća true
> ukoliko je bar jedan
> >       >       simpleks obojen njenim pozivom.
> >       >       > Ne vidim koje bi se greške mogle javiti pri bojenju, a
> da ih mi hvatamo, osim da simpleksi ne postoje, a tada vraća false. Nije mi
> bilo logično da vraća
> >       >       false ukoliko ne oboji bar neki
> >       >       > simpleks jer je moguće da neki nivo neće imati simplekse
> (ne znam da li je to sa strane primene tako, ali mi je situacija u kome
> postoje samo 3D elementi
> >       >       u 8D kompleksu zamisliva), pa
> >       >       > bi bilo mnogo false slučajeva za situacije koje su
> legitimne. Trebalo je ranije da pitam, ali šta je ideja sa bool vrednošću
> koju f-ja vraća?
> >       >       >
> >       >       >       Usput, kako si testirao?
> >       >       >
> >       >       > Koristio sam samo onaj kod iz main.cpp, gde sam obojio
> tetrahedron. Uz to, testirao sam je uz pravljenje dva tetraedra da bih
> proverio kako se ponaša
> >       >       kada ubacimo više objekata, i bilo
> >       >       > je OK. Taj deo nisam hteo da ostavljam da ne bih previše
> remetio main.cpp.
> >       >       >
> >       >       >       Moj bespotrebni kod si mogao slobodno da ubijes,
> umesto da ga ostavljas iskomentarisanog.
> >       >       >
> >       >       > Urađeno.
> >       >       >
> >       >       > Pozdravi,
> >       >       > Dušan
> >       >       >
> >       >       >
> >       >       > уто, 22. феб 2022. у 11:04 Nenad Korolija <
> nenadko at gmail.com> је написао/ла:
> >       >       >       Zdravo Dušane,
> >       >       >
> >       >       > Marko ce videti validnost bojenja.
> >       >       >
> >       >       > Ja pisem ocima najgoreg neprijatelja, cisto da bi se svi
> navikavali na to da obracaju paznju i na detalje (mozda nakon sto napisu
> kako im je najlakse,
> >       >       mada verovatno bolje od
> >       >       > starta):
> >       >       >
> >       >       > Ono sto sam primetio je drugacije imenovanje (sa
> underscore, tj. _) u odnosu na moje (camel case, npr. "    bool
> hasUniqueColor = false;"). Meni je OK
> >       >       bilo koja varijanta, samo da
> >       >       > bude uniformno, a ne da neko ko radi na kodu treba svaki
> cas da prilagodjava mindset prema tome ko je kucao taj deo koda. :)
> >       >       >
> >       >       > Druga stvar koja mi je zapala za oko je
> colorize_all_simplices, da bih vec iz argumenata video da nisu all. Mozda
> colorize_simplices_at_level?
> >       >       >
> >       >       > Ova petlja bez potrebe nastavlja i posle nadjene
> odgovarajuce boje:
> >       >       > already_has_unique_id = false;
> >       >       > for (auto cl : simplex->colors)
> >       >       >             if (cl->type == TYPE_UNIQUE_ID)
> >       >       >                 already_has_unique_id = true;
> >       >       >
> >       >       > Ovde mi se ne svidja neuniformnost:
> >       >       > colorize_entire_complex
> >       >       > samo ide po nivoima i poziva:
> >       >       > colorize_all_simplices
> >       >       >
> >       >       > Funkcije su kratke i lako se razumeju, ali je nezahvalno
> da neko mora da cita kod i zakljucuje, a da su nazivi funkcija neuniformni
> i misleading.
> >       >       >
> >       >       > Deluje da ce colorization biti successful ako se bar
> jedan simplex oboji. Jel treba tako?
> >       >       >
> >       >       > Usput, kako si testirao?
> >       >       >
> >       >       > Moj bespotrebni kod si mogao slobodno da ubijes, umesto
> da ga ostavljas iskomentarisanog. Sad imamo cist nacin, a ono moje je bilo
> cisto za testiranje
> >       >       print_compact.
> >       >       >
> >       >       >
> >       >       > Sto se tice toga kako treba uvezivati, mi smo inicijalno
> radili sve u jednom fajlu, pa smo razdelili, pa se Marko potrudio da
> napravi biblioteku i
> >       >       razresi neke probleme.
> >       >       > Radio sam za Italijane, Amerikance, Nemce i Engleze i
> svuda smo imali Makefile koji je kompajlirao pojedine cpp fajlove u .o
> objekte, pa ih link-ovao.
> >       >       Verovatno je ovo nase
> >       >       > trenutno include-ovanje nesto sto smeta VS-u.
> >       >       > Sledece bi u sustini trebalo da ne bude u classes.hpp
> (mada nama tako za sad odgovara zbog grupisanja funkcionalnosti), vec da se
> podeli u dva fajla:
> >       >       > class KSimplex;
> >       >       > class SimpComp{
> >       >       > public:
> >       >       > Ali ako je VS problem resen, mozemo da radimo dalje.
> >       >       > Hvala za forward deklaracije za KSimplex i SimpComp. :)
> >       >       >
> >       >       > Pozdrav,
> >       >       > Nenad
> >       >       >
> >       >       > On Tue, Feb 22, 2022 at 10:09 AM Dusan Cvijetic <
> dusancvijetic2000 at gmail.com> wrote:
> >       >       >       Pozdrav,
> >       >       >
> >       >       > Odradio sam funkcije za zadatak, proverite je li sve u
> redu.
> >       >       >
> >       >       > Tek kada sam izvršio commit sam se setio da poruke treba
> da pišem na engleskom, ispraviću sledeći put, nadam se da nije veliki
> problem.
> >       >       >
> >       >       > I pored refaktorisanog koda, organizacija klasa Color i
> KSimplex/SimpComp stvara probleme. Color traži da budu već deklarisani
> SimpComp i KSimplex, a
> >       >       KSimplex traži da već
> >       >       > bude deklarisan Color, a SimpComp traži KSimplex: Color
> > SimpComp > KSimplex > Color. Naterao sam ga da radi dodavši forward
> deklaracije za KSimplex i
> >       >       SimpComp u
> >       >       > triangulator.hpp, ali ne mislim da je to dobro rešenje.
> Iz mog ograničenog iskustva, ovo mi deluje kao loša delegacija
> odgovornosti. Možda bi bolje bilo
> >       >       da SimpComp samog
> >       >       > sebe boji, ili da imamo posebnu klasu "molera" koja će
> da boji simplekse po potrebi? Tako bi ona mogla da uključi i Color i
> KSimplex i SimpComp, bez
> >       >       problema koje trenutno
> >       >       > imamo. Trenutno mi deluje neprijatno da polje klase
> namešta samo sebe, lepše mi je da to bude odgovornost samog objekta, ili
> nekog njemu nadređenog.
> >       >       >
> >       >       > Opet, moje iskustvo s ovakvim problemima se svodi na
> samo jedan iole ozbiljniji projekat koji sam radio, tako da mi javite
> ukoliko grešim, zanima me kako
> >       >       se ove strukture
> >       >       > obično rešavaju u praksi.
> >       >       >
> >       >       > Pozdravi,
> >       >       > Dušan
> >       >       >
> >       >       > уто, 22. феб 2022. у 01:26 Marko Vojinovic <
> vmarko at ipb.ac.rs> је написао/ла:
> >       >       >
> >       >       >       Pozdrav Dusane,
> >       >       >
> >       >       >       Potpuno si u pravu da f-je za bojenje ne mogu (i
> ne treba) da se pozivaju za pojedinacnu boju. Dakle svakako, stavi ih kao
> static za klasu. Ja sam
> >       >       to zaboravio
> >       >       >       da naglasim u definiciji zadatka, ali iz smisla
> tih f-ja je relativno ocigledno. :-)
> >       >       >
> >       >       >       A taman posla da isti pointer dodeljujes celom
> kompleksu, to uopste nije bila ideja... ;-)
> >       >       >
> >       >       >       Sto se tice rekurzivnog ukljucivanja fajlova
> generalno, slazem se da to moze bolje da se uradi, i to cu da reorganizujem
> uskoro (veceras ili sutra,
> >       >       poslacu
> >       >       >       zaseban mail o tome). Reorganizacija ce da pomogne
> i za Visual Studio --- da se include-uju samo .hpp fajlovi a ne i .cpp
> fajlovi, da mozete da
> >       >       napravite
> >       >       >       projekat, mozda cak da koristite i njegov
> kompajler, itdisl.
> >       >       >
> >       >       >       A sto se tice rekurzivnog ukljucivanja fajlova u
> kontekstu zadatka 2, nemoj da se sekiras za to, nego treba samo da uradis
> sledece --- da
> >       >       deklaracije f-ja stavis
> >       >       >       u color.hpp fajl (gde im je mesto u njihovoj
> klasi), a da implementacije tih f-ja stavis u color.cpp, gde se nalaze
> implementacije i za sve ostale
> >       >       f-je koje su
> >       >       >       deklarisane u color.hpp. I onda kad si to uradio,
> testiraj f-je tako sto ces u main.cpp fajlu da obojis ceo tetrahedron (ili
> samo njegove vertekse,
> >       >       level=0) i da
> >       >       >       ga ispises ponovo --- tj. nakon pozivanja njegovog
> tetrahedron->print_compact(), uradi
> >       >       >
> >       >       >          UniqueIDColor::colorize_entire_complex(
> tetrahedron );
> >       >       >
> >       >       >       ili umesto toga uradi
> >       >       >
> >       >       >          UniqueIDColor::colorize_all_simplices(
> tetrahedron , 0 );
> >       >       >
> >       >       >       i onda iza toga jos jednom pozovi
> tetrahedron->print_compact(). Zatim kompajliraj main.cpp i uporedi output-e
> ispisivanja tetrahedron-a pre i
> >       >       posle, da vidis
> >       >       >       kako tvoje f-je menjaju ono sto se ispisuje. I to
> je to. ;-)
> >       >       >
> >       >       >       :-)
> >       >       >       Marko
> >       >       >
> >       >       >
> >       >       >       Dr. Marko Vojinovic
> >       >       >       Group for Gravitation, Particles and Fields
> >       >       >       Institute of Physics
> >       >       >       University of Belgrade
> >       >       >       ======================
> >       >       >       home page: www.markovojinovic.com
> >       >       >       e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs
> >       >       >
> >       >       >
> >       >       >
> >       >       >       On Mon, 21 Feb 2022, Dusan Cvijetic wrote:
> >       >       >
> >       >       >       > Pozdrav,
> >       >       >       >
> >       >       >       > Konačno jedno pitanje koje se ne tiče Visual
> Studio-a, već samog koda.
> >       >       >       >
> >       >       >       > Naime, koliko sam razumeo iz potpisa funkcija,
> one treba da budu članice klase UniqueIDColor. Pošto je kroz ovu funkciju
> iz jednog poteza
> >       >       potrebno dodeliti
> >       >       >       boje celom skupu simpleksa, a
> >       >       >       > svaki simpleks dobija svoju jedinstvenu boju, ne
> vidim kako bi se ona mogla pozivati za pojedinačne objekte ove klase
> (trebalo bi pozvati
> >       >       konstruktore boje za
> >       >       >       svaki simpleks), pa sam
> >       >       >       > mislio da je realizujem kao statičnu funkciju
> članicu klase. Da li sam pogrešno razumeo ovaj deo, i zapravo treba
> dodeliti pokazivač na istu boju
> >       >       celom delu
> >       >       >       simplicijalnog kompleksa,
> >       >       >       > tj. čitavom kompleksu?
> >       >       >       >
> >       >       >       > Nezavisno od prethodnog tumačenja, imam problem
> sa hijerarhijom klasa koji ne mogu da savladam. Potrebno je da KSimplex ima
> vektor pokazivača na
> >       >       objekte klase
> >       >       >       Color, pa je u classes.hpp
> >       >       >       > uključen color.cpp. S druge strane, u color.hpp
> potrebno je uključiti classes.hpp, da bih mogao da iteriram kroz vektor
> simpleksa u kompleksu i
> >       >       dodeljujem
> >       >       >       boje. Ovo vodi do rekurzivnog
> >       >       >       > uključivanja fajlova:
> classes.hpp->color.cpp->color.hpp->classes.hpp. Čak i da se klasa KSimplex
> deklariše pre #include "color.cpp", ostaje isti
> >       >       problem, pošto
> >       >       >       bez definicije klase ne
> >       >       >       > mogu da pristupam njenim poljima, jer je i dalje
> nepotpuni tip. Trenutno ne vidim način da se ovo izbegne, osim da se izmeni
> hijerarhija klasa,
> >       >       ili raspored po
> >       >       >       .hpp fajlovima. Propuštam
> >       >       >       > li nešto ovde? Nikad nisam radio sa tuđim kodom
> na ovaj način, pa se izvinjavam što mi treba više vremena da savladam sve.
> >       >       >       >
> >       >       >       > Pozdravi,
> >       >       >       > Dušan
> >       >       >       >
> >       >       >       > пон, 21. феб 2022. у 22:36 Dusan Cvijetic <
> dusancvijetic2000 at gmail.com> је написао/ла:
> >       >       >       >       Pozdrav,
> >       >       >       >
> >       >       >       > Hvala Vam mnogo, ponovio sam korake koje ste
> naveli u poruci, i Visual Studio sada uspeva da izgradi  i izvrši kod, a
> čak uspeva i da mi farba
> >       >       kod bez dodatnih
> >       >       >       koraka. Ipak, ne
> >       >       >       > vidim koja je razlika u odnosu na ono što sam ja
> radio (File/New project from existing code), osim što se fajlovi nalaze na
> drugom mestu. Nije mi
> >       >       jasno zašto
> >       >       >       isti kod hoće da
> >       >       >       > izvrši kada se u projekat unese na jedan način,
> a baca greške kada se uveze na drugi...
> >       >       >       >
> >       >       >       > Isprva sam pokušao da ispratim vaše korake bez
> prethodno kreiranog main.cpp fajla, i video da tada Visual Studio uopšte ne
> nudi meni
> >       >       >       Debug/Properties/Configuration Properties/C++,
> >       >       >       > pretpostavljam zato što nema koda na osnovu kog
> bi zaključio u kom jeziku ću pisati (?). Pretpostavljajući da će pronaći
> ispravan kompajler
> >       >       ukoliko direktno u
> >       >       >       VS kreiram main
> >       >       >       > funkciju, prekopirao sam sve .hpp i .cpp fajlove
> u direktorijum projekta, prethodno napravivši main.cpp u VS uz kopiranje
> koda iz originala.
> >       >       Nadao sam se da ću
> >       >       >       tako izbeći
> >       >       >       > uključivanje dodatnih direktorijuma, i
> eventualno namestiti da mi se projekat nalazi u lokalnom git direktorijumu,
> što bi mi bilo najzgodnije
> >       >       (ako je ovo iz
> >       >       >       nekog razloga loša
> >       >       >       > praksa, napomenite mi, da odmah odustanem).
> Međutim, kada fajlove uvezem na ovaj način, ponovo baca iste greške kao i
> ranije.
> >       >       >       >
> >       >       >       > Pošto ovakva konfiguracija za sad radi, držaću
> se nje, ali ako neko ima ideju šta mi se dešava, bio bih zahvalan na
> objašnjenju.
> >       >       >       >
> >       >       >       > Pozdravi,
> >       >       >       > Dušan
> >       >       >       >
> >       >       >       > пон, 21. феб 2022. у 18:09 Jaroslav Blagojevic <
> jaroslav.blagojevic at gmail.com> је написао/ла:
> >       >       >       >       Ja sam napravio prazan Visual Studio 2019
> projekat, u drugom direktorijumu nego download-ovani repozitorijum, samo sa
> main.cpp fajlom kao
> >       >       "source files"
> >       >       >       (hpp fajlovi
> >       >       >       >       kao "include files" i dodao direktorijum
> sa download-ovanim repozitorijumom u
> >       >
>  Dеbug->Properties->Configuration Properties->C++->General->Additional
> >       >       >       Include
> >       >       >       >       Directories).Taj projekat sam izvršio
> uspešno, a za potrebe menjanja, pošto nije hteo da mi farba kod, sam morao
> da copy&paste-ujem .hpp
> >       >       fajlove (i cpp
> >       >       >       fajl na kome
> >       >       >       >       radim) iz download-ovanog repozitorijuma u
> direktorijum projekta, izmenim .hpp fajlove (dodao sam nastavak '1' na
> svaki) da ne uključuju
> >       >       .cpp, kopiram i
> >       >       >       .cpp fajl
> >       >       >       >       (isto dodajući nastavak '1'), izmenim,
> testiram i copy&paste-ujem promene nazad. Neće da farba kod u .cpp
> fajlovima, zato što ih ne tretira
> >       >       kao include
> >       >       >       fajlove. Dotle
> >       >       >       >       sam stigao. Visual Studio traži da mu se
> svi .cpp fajlovi stave u projekat, a ne da se include-ju .cpp fajlovi u
> okviru jedan drugog.
> >       >       Pretpostavljam da
> >       >       >       ako to uradimo,
> >       >       >       >       da će biti problem sa g++-om (da li on
> podržava projekte?)
> >       >       >       >
> >       >       >       > Pozdrav,
> >       >       >       >
> >       >       >       > Jaroslav
> >       >       >       >
> >       >       >       >
> >       >       >       > On Sun, Feb 20, 2022 at 7:13 AM Marko Vojinovic <
> vmarko at ipb.ac.rs> wrote:
> >       >       >       >
> >       >       >       >       Pozdrav Dusane,
> >       >       >       >
> >       >       >       >       Meni se cini da svi problemi na koje si
> naisao izgleda dolaze iz neke greske prilikom import-ovanja koda u Visual
> Studio. Ja ne koristim VS
> >       >       i ne umem da
> >       >       >       ti
> >       >       >       >       pomognem oko toga, ali Jaroslav rece da je
> uspesno importovao kod u VS, pa verovatno moze on da ti pomogne.
> >       >       >       >
> >       >       >       >       Trenutna verzija koda je inace skroz
> kompletna, sve je definisano, implementirano i radi kako treba --- ja ga u
> Linux-u prosto kompajliram
> >       >       iz komandne
> >       >       >       linije,
> >       >       >       >       ovako:
> >       >       >       >
> >       >       >       >          g++ main.cpp -o izvrsi-me
> >       >       >       >
> >       >       >       >       i onda kad izvrsim fajl "izvrsi-me",
> dobijem ocekivani output. Kompajler ne prijavljuje nikakve greske, sve
> prolazi savrseno glatko.
> >       >       >       >
> >       >       >       >       > Koliko sam video, greške koje mi
> kompajler baca se uglavnom odnose na imena koja ne može da identifikuje, a
> koja dolaze iz standardne
> >       >       biblioteke.
> >       >       >       >
> >       >       >       >       Pomoglo bi da nam posaljes te greske
> (makar prvih nekoliko), da vidimo o cemu se radi.
> >       >       >       >
> >       >       >       >       > Video sam da je using namespace std
> iskorišćen na početku triangulator.hpp fajla, ali me je zanimalo zašto ta
> komanda ne stoji na početku
> >       >       svakog .hpp
> >       >       >       fajla? Da
> >       >       >       >       li bi to bilo redudantno?
> >       >       >       >
> >       >       >       >       Da, bilo bi redundantno. Dizajn je da
> main.cpp include-uje samo triangulator.hpp, a da ovaj u sebi include-uje
> sve ostalo sto mu treba. Ne
> >       >       vidim zasto bi
> >       >       >       zeleo
> >       >       >       >       da deklarises namespace std vise puta.
> Mada mi se cini da cak i ako to uradis, ne bi trebalo da nastane nikakav
> problem.
> >       >       >       >
> >       >       >       >       Bila bi dobra ideja da na papiru nacrtas
> "drvo include-ova": koren je main.cpp, pogledas koji fajlovi su tu
> include-ovani, pa se onda
> >       >       spustas po granama
> >       >       >       tako sto
> >       >       >       >       onda otvoris te include-ovane fajlove i
> vidis sta oni include-uju, itd. Ja sam to bio uradio jednom, i preporucujem
> i tebi --- to drvo ti
> >       >       pruza vrlo lep
> >       >       >       uvid u
> >       >       >       >       organizaciju koda.
> >       >       >       >
> >       >       >       >       > Da li postoji neko pravilo kada treba da
> uključujem .hpp, a kada .cpp fajlove?
> >       >       >       >
> >       >       >       >       Genericki receno, .hpp fajlovi sadrze
> definicije klasa i deklaracije njihovih metoda i f-ja, a .cpp fajlovi
> sadrze implementacije tih
> >       >       metoda i f-ja
> >       >       >       deklarisanih
> >       >       >       >       u .hpp fajlovima. Oni su vec namesteni da
> include-uju jedni druge, prema onom drvetu, ti tu ne bi morao nista dodatno
> da radis.
> >       >       >       >
> >       >       >       >       > Još jedna od praksi koje su nas uvek
> terali da ispoštujemo je dodavanje zaštite u zaglavlja u vidu #ifndef -
> #define - #endif strukture
> >       >       >       >
> >       >       >       >       Ta praksa je sigurno dobra, ali mi smo
> #define-ovali konstante samo u constants.hpp fajlu, i nigde drugo. Iz
> drveta mozes da vidis da je
> >       >       constants.hpp
> >       >       >       >       include-ovan samo jedanput (unutar
> classes.hpp), pa ne bi smela nigde da ti se pojavi dupla definicija tih
> konstanti. Kasnije cemo
> >       >       verovatno da dodamo
> >       >       >       #ifndef
> >       >       >       >       strukturu u constants.hpp, da budemo u
> skladu sa praksom, ali to nije sad najhitnija stvar --- kod momentalno radi
> ispravno i bez toga. :-)
> >       >       >       >
> >       >       >       >       > pa bih cenio bilo kakvu pomoć koju
> možete da mi pružite.
> >       >       >       >
> >       >       >       >       Jaroslave, jel' bilo neceg netrivijalnog
> oko ubacivanja koda u Visual Studio? Jel' imas neki hint za Dusana?
> >       >       >       >
> >       >       >       >       :-)
> >       >       >       >       Marko
> >       >       >       >
> >       >       >       >
> >       >       >       >       Dr. Marko Vojinovic
> >       >       >       >       Group for Gravitation, Particles and Fields
> >       >       >       >       Institute of Physics
> >       >       >       >       University of Belgrade
> >       >       >       >       ======================
> >       >       >       >       home page: www.markovojinovic.com
> >       >       >       >       e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs
> >       >       >       >
> >       >       >       >
> >       >       >       >
> >       >       >       >       On Sun, 20 Feb 2022, Dusan Cvijetic wrote:
> >       >       >       >
> >       >       >       >       > Pozdrav,
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       > Počeo sam da radim drugi zadatak kao što
> smo pričali, i imam problem sa pokretanjem koda. Nisam ništa menjao u
> fajlovima, samo sam
> >       >       napravio projekat u
> >       >       >       Visual
> >       >       >       >       Studio-u 2019
> >       >       >       >       > (File/New/Project from existing code, sa
> svim default opcijama), i kada pokušam da ga pokrenem, kompajler mi baci
> gomilu grešaka. Da li
> >       >       je u ovom
> >       >       >       trenutku
> >       >       >       >       generalno nemoguće pokrenuti
> >       >       >       >       > main.cpp, ili ja pravim neku grešku?
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       > Koliko sam video, greške koje mi
> kompajler baca se uglavnom odnose na imena koja ne može da identifikuje, a
> koja dolaze iz standardne
> >       >       biblioteke. Video
> >       >       >       sam da
> >       >       >       >       je using namespace std
> >       >       >       >       > iskorišćen na početku triangulator.hpp
> fajla, ali me je zanimalo zašto ta komanda ne stoji na početku svakog .hpp
> fajla? Da li bi to bilo
> >       >       redudantno?
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       > Kada smo na fakultetu radili C++, uvek
> smo #include direktive koristili da uvezemo neke header-e u trenutni fajl,
> no video sam da se u
> >       >       kodu ovde nekada
> >       >       >       >       uključuju .hpp, a nekada .cpp
> >       >       >       >       > fajlovi. Da li postoji neko pravilo kada
> treba da uključujem .hpp, a kada .cpp fajlove?
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       > Još jedna od praksi koje su nas uvek
> terali da ispoštujemo je dodavanje zaštite u zaglavlja u vidu #ifndef -
> #define - #endif strukture
> >       >       (tražili su nam
> >       >       >       da ne
> >       >       >       >       koristimo #pragma once jer
> >       >       >       >       > zavisi od kompajlera) kako bismo izbegli
> višestruku definiciju pri uključivanju zaglavlja. Da li mi koristimo neku
> drugu zaštitu za
> >       >       zaglavlja? Dosta
> >       >       >       grešaka
> >       >       >       >       koje mi je kompajler bacio
> >       >       >       >       > je bilo zbog redefinicije promenljivih,
> pa pretpostavljam da je to zbog odsustva zaštite zaglavlja.
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       > Na par mesta su se pojavila imena koja
> ranije nisu definisana. Pretpostavljam da je to zato što još uvek nemamo
> ceo kod, pa nisu sve
> >       >       funkcije i
> >       >       >       promenljive
> >       >       >       >       uvedene, no hteo sam ovde da
> >       >       >       >       > spomenem i te greške za slučaj da su
> problem samo kod mene.
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       > Na kraju sam pokušao da izmenim kod na
> mestima koje sam gore spominjao, samo da vidim mogu li ga naterati da se
> pokrene, i iako je
> >       >       kompajler prestao da
> >       >       >       se
> >       >       >       >       javlja, linker je počeo da mi
> >       >       >       >       > baca greške. Pretpostavljam da postoji
> neko sistematičnije rešenje za moje probleme (do sada mi se linker javljao
> samo kada ne startujem
> >       >       projekat u VS
> >       >       >       kako
> >       >       >       >       treba), pa bih cenio bilo
> >       >       >       >       > kakvu pomoć koju možete da mi pružite.
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       > Pozdravi,
> >       >       >       >       > Dušan
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       > пет, 11. феб 2022. у 22:34 Marko
> Vojinovic <vmarko at ipb.ac.rs> је написао/ла:
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >       Upoznati se sa osnovnom klasom
> Color i njenim child-klasama kroz problem dodeljivanja boje UniqueIDColor
> datom delu simplicijalnog
> >       >       kompleksa,
> >       >       >       odnosno
> >       >       >       >       celom kompleksu:
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >          bool
> UniqueIDColor::colorize_all_simplices( SimpComp* G , int level );
> >       >       >       >       >          bool
> UniqueIDColor::colorize_entire_complex( SimpComp* G );
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >          Input: pointer na simplicijalni
> kompleks, nivo "k" za k-simplekse koje treba obojiti.
> >       >       >       >       >          Output: true ako je uspesno
> izvrseno bojenje, false ako je doslo do neke greske.
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >       F-ja colorize_all_simplices()
> treba da prodje kroz sve simplekse iz G.elements[level] (ili se pise
> G->elements[level]?), i svakom
> >       >       od njih da
> >       >       >       dodeli
> >       >       >       >       instancu boje klase
> >       >       >       >       >       UniqueIDColor. F-ja
> colorize_entire_complex() treba da izvrsi prethodnu f-ju za sve vrednosti 0
> <= level <= D. Nakon toga,
> >       >       zakomentariti kod koji
> >       >       >       >       dodeljuje ovu boju u seed
> >       >       >       >       >       f-ji seed_single_triangle() (boju
> boundary ne dirati, ona treba da ostane u seed f-ji), i umesto toga u
> main() f-ji eksplicitno
> >       >       pozvati
> >       >       >       >       colorize_entire_complex() da oboji
> >       >       >       >       >       kompleks za trougao, odmah nakon
> sto se ovaj instancira.
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >       :-)
> >       >       >       >       >       Marko
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >       Dr. Marko Vojinovic
> >       >       >       >       >       Group for Gravitation, Particles
> and Fields
> >       >       >       >       >       Institute of Physics
> >       >       >       >       >       University of Belgrade
> >       >       >       >       >       ======================
> >       >       >       >       >       home page: www.markovojinovic.com
> >       >       >       >       >       e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >       --
> >       >       >       >       >       QGHG-it-dev-list mailing list
> >       >       >       >       >       QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
> >       >       >       >       >
> http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >
> >       >       >       >       >--
> >       >       >       >       QGHG-it-dev-list mailing list
> >       >       >       >       QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
> >       >       >       >
> http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
> >       >       >       >
> >       >       >       > --
> >       >       >       > QGHG-it-dev-list mailing list
> >       >       >       > QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
> >       >       >       >
> http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
> >       >       >       >
> >       >       >       >
> >       >       >       >--
> >       >       >       QGHG-it-dev-list mailing list
> >       >       >       QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
> >       >       >
> http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
> >       >       >
> >       >       > --
> >       >       > QGHG-it-dev-list mailing list
> >       >       > QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
> >       >       > http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
> >       >       >
> >       >       > --
> >       >       > QGHG-it-dev-list mailing list
> >       >       > QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
> >       >       > http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
> >       >       >
> >       >       >
> >       >       >--
> >       >       QGHG-it-dev-list mailing list
> >       >       QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
> >       >       http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
> >       >
> >       > --
> >       > QGHG-it-dev-list mailing list
> >       > QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
> >       > http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
> >       >
> >       >
> >       >--
> >       QGHG-it-dev-list mailing list
> >       QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
> >       http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
> >
> >
> >--
> QGHG-it-dev-list mailing list
> QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
> http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://mail.ipb.ac.rs/pipermail/qghg-it-dev-list/attachments/20220227/93018f40/attachment-0001.htm>


More information about the QGHG-it-dev-list mailing list