[QGHG-it-dev-list] Presek situacije sa zadacima i plan za decembar

Marko Vojinovic vmarko at ipb.ac.rs
Wed Nov 30 17:01:03 CET 2022

Pozdrav narode,

Priblizio se decembar, u toku koga treba da prijavim Fondu za nauku tzv. "milestone" za nas softverski paket --- odnosno da deklarisem da je neka osnovna verzija softvera formirana i da funkcionise. U vezi sa tim, evo u nastavku tekuceg statusa sta smo uradili, sta nas ceka, i kakav plan mozemo da imamo za decembar i nadalje.

Prvo, evo tekuceg preseka situacije sa zadacima:

1-5:   done
6:     in progress // konstrukcija gui-ja
7-13:  done
14:    to do  // kacenje simpleksa na granicu
15-23: to do  // Pachner-ovi potezi
24:    to do  // dodavanje topology u SimpComp
25-32: to do  // crtanje na ekran
33:    to do  // evidencija o instanciranim SimpComp-ovima
34:    to do  // renumerisanje UniqueID boja
35:    to do  // hardening I/O f-ja
36:    to do  // debagovanje delete SimpComp-a

Formulacije svih zadataka imate na arhivi mailing liste [1,2,3,4].

Drugo, sto se tice plana za dalje, situacija je sledeca --- Jaroslav je zavrsio kostur za gui, i sada ga treba polako spajati sa bibliotekom. Za ovo ce biti zgodan i cmake koji Dusan trenutno priprema, ali da bi gui mogao iole da se spoji sa bibliotekom i da radi kako treba, kriticno je da pre toga imamo zavrsene sledece zadatke:

   36:    // debagovanje delete SimpComp-a
   33:    // evidencija o instanciranim SimpComp-ovima
   24:    // dodavanje topology u SimpComp

i to tim redom. Dok ovo ne uradimo nema mnogo smisla da Jaroslav pocinje bilo sta sa bibliotekom, pa ovi zadaci trenutno imaju prioritet, da Jaroslav ne bi cekao. Nakon toga ce on polako da ugradjuje biblioteku u gui, a mi mozemo da se posvetimo ostalim zadacima, koji nisu toliko hitni. Redosled za te ostale nije mnogo bitan (poredjao sam ih od laksih ka tezim), ali postoji neka prirodna tematska podela, na ono sto je blisko Dusanu da radi, i ono sto je blisko Nenadu:

  * zadaci tematski bliski Dusanu:

   35:    // hardening I/O f-ja
   25-32: // crtanje na ekran

  * zadaci tematski bliski Nenadu:

   14:    // kacenje simpleksa na granicu
   34:    // renumerisanje UniqueID boja
   15-23: // Pachner-ovi potezi

Paket zadataka za crtanje na ekran sam stavio kod Dusana cisto provizorno, ako hoce da se okusa u "novoj temi" kad bude zavrsio cmake i ostalo (naravno ovo je samo sugestija, nikakva obaveza). Paket zadataka za Pachner-ove poteze sam stavio kod Nenada zato sto vec radi na tome, a radicemo i zajedno (na "velikom" algoritmu za opsti slucaj poteza).

Dakle, ratni plan za decembar je sledeci:

Dusan --- zavrsi cmake, namesti ga da radi lepo i udobno, pa mi posalji pull-request. Kad to zavrsis, mozes polako da uradis zadatak 35, i (ako si zainteresovan) da pocnes 25-32.

Nenad --- molim te da prvo sto pre pregledas i resis ovaj bag sa memorijom, 36, a onda uradi na brzaka 33 i 24, da bi Jaroslav mogao da nastavi svoj posao. Posle toga mozes natenane da uradis 14 i 34 (koji su vrlo laki) pa cemo onda polako zajedno da se vratimo na temu Pachner-ovih poteza.

Marko --- ja cu da sastavljam dokumentaciju za sve ovo, da sufliram Jaroslavu sta kako da organizuje u gui-ju, i da radim maintenance koda (komentari u kodu, kozmeticke izmene i stamparske greske, itdisl).

Eto to je presek stanja i sugestije sta i kojim redom da uradimo. Voleo bih da tokom decembra (pre kraja godine) uradimo sto vise ovoga --- npr. da resimo sve individualne zadatke, da gui "progleda", i da makar nacnemo pakete za crtanje i za Pachner-a. A onda tamo sledece godine, posle praznika, mozemo da se koncentrisemo na test-suite, i na naredne "advanced" teme (geometrija, path-integrali, code-hardening, paralelizacija, svasta nesto...).

Javite mi sta mislite o celom planu --- ideje, primedbe, sugestije, itd. ;-)

[1] zadaci  1-10: http://mail.ipb.ac.rs/pipermail/qghg-it-dev-list/2022-February/date.html
[2] zadaci 11-22: http://mail.ipb.ac.rs/pipermail/qghg-it-dev-list/2022-March/date.html
[3] zadaci 23-32: http://mail.ipb.ac.rs/pipermail/qghg-it-dev-list/2022-April/date.html
[4] zadaci 33-36: http://mail.ipb.ac.rs/pipermail/qghg-it-dev-list/2022-November/date.html