[soif_clanovi] Obnavljanje Kolektvnog ugovora

Tue Feb 21 16:23:38 CET 2023

Draga Rado, koleginice i kolege,

hvala za ažurno praćenje i podsećanje  da ističe potpisani KU. U
prethodne 3 godine su se desile promene kako u delu vezanom za naučni
rad tako i u delu vezano za nenaučno osoblje i na nivou ministarstva ui
na nivou našeg instituta. Zato mislim da je potrebno insistirati na
poštovanju potpisanog KU i da je potrebno tražiti izmene vezane za
zarade nenaučnog osoblja.

Moje sugestije su sledeće:

1. u nenaučnom sektoru je povećan broj zaposlenih u administraciji i
uradjena je preraspodela postojećih zaposlenih na rednim mestima pri
čemu nije poštovan KU, članovi 10 i 11. Pri tome su novozaposlene kolege
postavljene i na nepostojeća radna mesta prema sadašnjoj sistematizaciji
(npr. šef kabineta). Mislim da treba konsultovati pravnike iz
Republičkog sindikata ili pravnika specijalistu za radna prava na koji
način da se poslodavac spreči da krši KU u ovim slučajevima. U tom
slislu ukoliko je potrebno treba izvrštiti korekciju KU prema
preporukama stručnih lica.

2. Iako je u proteklom periodu u penziju otišlo 3 tehničara, a 2 su na
par meseci pred penzijom nikakav plan vezan za zapošljavanje i obuku
novog tehničkog kadra nije napravljen. Imajući u vidu da više od
polovine istraživačkih tema u institutu zahtevaju eksperimentalni rad
ovakvo ponašanje neminovno vodi do gašenja eskerimenatlinh istraživanja.
Poštovanje KU iz sugestije 1 je takodje bitno za ovaj slučaj ali ono što
mislim da je još važnije jeste povećanje zarade nenaučnog osoblja koje
je neposredno vezano za implentaciju projekata (tehničko osoblje,
radionica, računovodstvo, administracija projekata). DMT1 stredstva su
znatno uvećana u prethodnom periodu i mislim da je neophodno izvršiti
korekciju koeficijenata u Prilogu 1 i povećati osnovne zarade nenaučnog
osoblja. Ako dobro shvatam, postojeći koeficijenti su zapravo bazirani
na 'obrnutom' računu od bruto iznosa zarada koje su bile u trenutku
potpisivanja KU. Prema tome, predlažem da se krene u pregovore sa
direktorom za povećanje zarada nenaučnom osoblju od bar 15%. Povećanje
osnovne plate uz pravljenje plana za zapošljavanje novih i mladjih
tehničkih saradnika i aktivnosti u tom smeru je nešto što može da dovede
do zapošljavanja novih ljudi na ovim radnim pozicijama.

3. nepojmljivo je da imamo naknadu od 1 dinara za topli obrok u članu
46. Za početak smatram da treba tražiti da nadoknada bude bar tolika da
pokrije 1 kafu u restoranu dnevno, dakle 2200 din. po zaposlenom. Drugi
predlog bio bi da se subvencioniše bar 30% prosečne cene ručka u
restoranu (450 din.) - dakle minimalno 3000 din mesečno po zaposlenom.

Pozdrav,
Nikola

On 2023-02-17 11:19, Mailing lista clanova Sindikalne organizacije