[vece] u vezi pisma predsednika NV

Radmila Panajotovic radmila at ipb.ac.rs
Thu Oct 30 17:43:12 CET 2014

Drage koleginice i kolege,

Za one koji su otisli pre kraja sednice i sve ostale koji su eventualno
zainteresovani - imam informaciju da je Vece Instituta (ne Zajednica
Instituta!) pri Univerzitetu poslalo poruku svim NV instituta (nase Vece
iz nekog razloga tu poruku nije dobilo!) da mu se dostave predlozi
promena Zakona o Naucno-istrazivackoj delatnosti, i to do 15. novembra,
kako bi diskutovali o njima. Nisam uspela da nadjem koje su promene vec
u opticaju, u obliku Nacrta, tako da mi izgleda da je svaka ideja u
pogledu amandmana legitimna.

Mozda je ovo dobra prilika da nase Vece razmotri modifikacije clanova
Zakona koji se odnose na izbore u zvanja (predlog o neogranicenom
reizboru smo vec ranije formulisali, prilikom rasprave o Nacrtu
pravilnika o vrednovanju rezultata naucno-istrazivackog rada), ali i
neke koji se odnose na organizaciju Instituta, konkretno, nadleznosti UO
nad promenama Statuta i odnosa prema NV, koje je, na primer, na svim
fakultetima potpuno nezavisno i "nedodirljivo" telo, sastavljeno od svih
zaposlenih u nastavnom i naucnom zvanju.

Predlazem da ideje i rasprava u ovom smislu teku preko Foruma, a da se
na eventualnoj vanrednoj sednici pre 15. novembra usaglasi zajednicki
dokument, da bismo izbegli svadje i konfuziju.

Srdacan pozdrav,

Dr Radmila Panajotovic

P.S. Svakom postenom i razumnom coveku je jasno da nikakvih incidenata,
svadja i nesporazuma ne bi bilo da nam direktor nije pogresno predstavio
poruku odavno vec ne-nadleznog UO, kojom se predsednik NV
upucuje/obavezuje da upadne u potpuno nepotrebne pravne dubioze. Da li
je neko cuo (ja nisam!) zasto je odjednom tako hitna promena sastava NV?
Ako je nekima besmisleno biranje novog predsednika NV na 3-6 meseci,
onda je jos besmislenije naprecac praviti novi Statut pre nego sto se
izvrse promene u ZNID!

--
Dr Radmila Panajotovic
Associate Research Professor