[hep-th] Cetvrto predavanje iz dodatne nastave za studente

Marko Vojinovic vmarko at mail.ipb.ac.rs
Mon Nov 19 18:25:19 CET 2018

Pozdrav svima,

Nastavljamo sa ciklusom predavanja "dodatna nastava za studente". Za one
koji ne znaju --- u pitanju su kratka pedagoska predavanja prilagodjena
nivou studenata osnovnih studija fizike (pre svega 3. i 4. godine), koja
se bave materijalom koji je potencijalno vazan i znacajan, a nije pokriven
kurikulumom na osnovnim studijama. Predavaci biraju i formulisu teme
vodeci se pitanjem "Sta sam ja zeleo da cujem na osnovnim studijama, a
niko mi nije ispricao?".

Cetvrto predavanje planiramo za petak 23.11. u 14:00 na Institutu za
fiziku, sala 360. Ukoliko studentima ovaj termin slucajno ne odgovara
(zbog predavanja na fakultetu ili sl.), bunite se sto pre i predlozite
termin koji vam vise odgovara. Takodje, ukoliko znate jos studenata koji
su zainteresovani za predavanja a nisu na spisku e-mail-ova, javite mi da
ih dodam. Oni koji su dobili dupli e-mail neka mi jave da ih izbrisem sa
dodatnog spiska.

Naslov i apstrakt cetvrtog predavanja su dati nize.

==============
Naslov: Unitarnost u kvantnoj mehanici
Apstrakt:
Pozabavicemo se pitanjem da li kvantna mehanika mora biti unitarna, i
kakva je tacno veza izmedju ocuvanja verovatnoce i unitarnosti.
Podseticemo se formalizma matrica gustine, formulisacemo opstiju verziju
kvantne mehanike sa neunitarnom evolucijom, i prokomentarisacemo kada ona
moze ili ne moze biti unitarna. Ukoliko nam vreme dozvoli, formulisacemo i
tzv. Linblad-ovu jednacinu, koja predstavlja uopstenje standardne
Sredingerove jednacine i vazna je za opis neunitarnih procesa u kvantnoj
mehanici.

e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs