[Institut] Re: Protest

Aleksandar Popovic aleksandar.popovic at mntr.sr.gov.yu
Fri Jun 10 12:57:18 CEST 2005

Postovani gospodine Prvanovicu,

svako pismo, naravno, govori o temi koja mu je cilj, sa jedne strane, kao i
o autoru. Sasvim je jasno da je Vase pismo meni zapravo namenjeno damama i
gospodi koja ce pismo dobiti preko funkcije "carbon copy". Zbog toga sam, na
pocetku, prinudjen da im se izvinim sto svoj odgovor Vama prosledjujem i
njima, i sto im zatrpavam mailbox-ove postom, koja ih, mozda, ne interesuje.
Takodje, da konstatujem odmah na pocetku, da mi se po pitanju i temi koje
pokusavate da razradite u svom pismu nikada niste obratili ni na jedan nacin
direktno, i da je ovo, zapravo, prvo Vase obracanje tim povodom, i to na
prilicno veliki broj adresa.

Dozvolite mi da u prvom delu svog odgovora pre svega demantujem da sam Vam
bilo kada pretio otkazom sam, ili preko bilo koga drugog. Nisam covek, a svi
koji me poznaju to mogu da potvrde, koji preti i koristi prejake reci. Kada
se u radu Ministarstva dogadjalo, a dogadjalo se, da se u nekim shvatanjima
sustinski razlikujem od ljudi sa kojima radim, sve razlike smo resavali
razgovorom, cak i ukoliko bi se rastajali, rastajali smo se prijateljski,
bez ikakvih pretnji ili akcija u karbonarskoj tmini. Ne gajim bas nikakvu
licnu netrpeljivost prema Vama, a i kada bih je gajio, ne bih dozvolio da
ona na bilo koji nacin utice na posao, kao sto ne uticu ni razlike u
stavovima koje imam sa velikim brojem zaposlenih. Kada spominjete mail-ove
koje ste mi slali, a koje nisam shvatao kao kritiku, vec kao ukazivanje na
probleme, moram da Vas podsetim da su u oba slucaja Vase sugestije bile
prihvatane.

Sto se tice nove sistematizacije radnih mesta u ministarstvu, ona je jos
predmet pregovora na radnim telima Vlade. Stvari su krajnje jednostavne,
neophodno je smanjiti broj zaposlenih u drzavnom aparatu za 10%, jer je
isti, za nesto manje od pet godina uvecan gotovo cetiri puta. U skladu sa
tim preko 40 zaposlenih u ministarstvu ce ostati bez posla u narednih
petnaest dana, i cine se pokusaji da se, barem sto se tice ovog
ministarstva, taj broj smanji. Bez obzira na sve eventualne promene,
podrazumeva se da nikakvih problema u tretiranju projekata iz oblasti
osnovnih istrazivanja ne sme da bude, niti ce biti, kao i da ce projekti iz
oblasti fizike biti "servisirani" od strane analiticara na najbolji moguci
nacin. Kakav je status fizike u ovom ministarstvu jasno govori cinjenica da
je najmanje jedan fizicar na polozaju pomocnika ministra u kontinuitetu od
2001. godine do danas. Druge oblasti nauka time ne mogu da se pohvale.

Ne zelim niti hocu da polemisem sa Vama ni o inteligenciji, ni o
primitivizmu, ni o kulturi. Nikada necu dati sebi za pravo da druge ljude
etiketiram, smatram to nadmenim i arogantnim. I kao sto ne pretim, isto tako
se ne plasim pretnji, niti popustam pred pritiscima, pa bih Vas zamolio da
izvestaj za javnost koji pripremate, a spominjete ga u svom pismu, prvo
dostavite nadleznom tuziocu. Nema bas nikakve potrebe da Vi branite srpsku
fiziku i srpske fizicare. Postoje najmanje dva razloga za to. Prvi je taj
sto ona i oni nisu radom ovog ministarstva ugrozeni, niti ce to biti. Drugi
je da su srpska fizika i fizicari dovoljno jaki da svojim rezultatima govore
o sebi.

Smatram da sam ovim tekstom zavrsio svoju, inace Vasom voljom izazvanu,
javnu polemiku.

Aleksandar Popovic