[Institut] Protest

Slobodan Prvanovic slobodan_prvanovic at mntr.sr.gov.yu
Thu Jun 9 19:28:59 CEST 2005

Postovani Ministre,

Vas pomocnik prof. Sabo mi je jos pre nekoliko meseci, u Vase ime, pretio
otkazom. Obzirom na to, smatrao sam da ste imali dovoljno vremena da na
inteligentan nacin realizujete moje otpustanje. Kako sam saznao od jednog
Vaseg saradnika, modus koji ste iznasli je ukidanje radnog mesta
Analiticara za fiziku. Ukoliko je to tacno, a sto ne mogu da proverim jer
se, iz meni neobjasnjivih razloga, krije predlozena sistematizacija radnih
mesta, onda Vam ulazem svoj najostriji protest.

Isto kao i druge, Ministarstvo mora fiziku i fizicare da tretira na
dolican nacin. To pre svega znaci da im ne ukida vec steceno pravo na
mesto sluzbenika u Ministarstvu koji je za njih zaduzen i koji njihove
zahteve i potrebe servisira. Nije samo moje misljenje da postojanje takvog
mesta, bez obzira ko bi na tom mestu radio, mora da bude predvidjeno
svakom sistematizacijom. Zato bi njegovo eventualno ukidanje predstavljalo
svojevrsno nipodastavanje i fizike i fizicara.

Svidjali se Vama ili ne kriticki dopisi koje sam Vam uputio, a od onda mi
Vas pomocnik preti otkazom, morali ste da vodite racuna o svim posledicama
koje Vasa odluka moze da ostavi. Nadam se da nije potrebno da Vam
napominjem da sam bio spreman da prihvatim odgovornost za sve sto sam
naveo u tim dopisima. Isto vazi i za izvestaj o nekim postupcima u
Ministarstvu koji pripremam za javnost. Da zbog netrpeljivosti na licom
planu status i tretman citave jedne nauke trpi makar i najmanje posledice,
predstavljalo bi nista drugo do dokaz ordinarnog primitivizma.

Stoga Vas pozivam da, ukoliko je tacno da ste namerili da ukinete mesto
Analiticara za fiziku, tu svoju odluku preinacite. Nadjite neki kulturniji
nacin da me odstranite iz Ministarstva, a ako to niste u stanju, ja Vam
nudim svoj otkaz i predlog da na moje mesto zaposlite nekog drugog
fizicara.

S postovanjem,

Slobodan Prvanovic