[institut] Partnerstvo IF-a sa PRIVATNOM USTANOVOM Festival nauke

Mirjana Bozic bozic at ipb.ac.rs
Tue Nov 30 11:34:20 CET 2010

Postovani kolega Shuvakov,
Postovane koleginice i kolege,

Zahvaljujem se kolegi Shuvakov sto je odgovorio na moja pitanja. Na zalost,
nije odgovorio na pitanje, koji organ Instituta za fiziku je doneo odluku o
partnerstvu sa PRIVATNOM USTANOVOM  Festival nauke.

PRIVATNA USTANOVA Festival nauke  naplacuje ulaznice za ulazak na Festival.
Da li Institut za fiziku dobija deo prihoda od Festivala, ako je Institut za
fiziku partner, na osnovu toga sto veci broj saradnika Instituta ucestvuje u
festivalu?

Zelim da vam skrenem paznju i na zakonsko pravilo prema kome su saradnici
Instituta za fiziku, koji je clan Univerziteta u Beogradu, duzni  da traze
saglasnost Senata Univerziteta ukoliko zele da se angazuju  u nekoj drugoj
ustanovi iili Univerzitetu, bilo da su te ustanove i Univerzitet drustveni
ili privatni. Na ovu novinu u zakonu su mi nedavno skrenuli paznju, posto
dva studenta za Univerzitet u Nishu zele da im budem rukovodilac
Magistarskog rada.

Hvala na obavestenju da informacija o partnerstvu IF i Festivala nauke,
stoji jos od prvog FN. Nisam to ranije primetila, vec tek sada, pa zato sam
tek sada postavila pitanje. Meni je potrebno vreme da formulishem pitanje
javno, iako mnoga pitanja nosim u sebi.

Cudi me da kolegi Shuvakov  nije poznato da saradnici Instituta naucne
radove objavljuju u okviru projekata koji imaju rukovodioce sa imenom i
prezimenom, koji su verifikovani od strane Naucnog veca, Naucnog saveta i
Ministarstva za nauku i tehnoloshki razvoj. Radovi koje objavljuju svi
naucnici u Srbiji, pa i iz Instituta za fiziku,  su izlistani na KOBSON
stranici sajta Narodne biblioteke Srbije, koji koliko znam svi posecujemo,
pa se nadam da taj sajt posecuje i kolega Shuvakov.

Dakle, paralela koju Shuvakov pravi  u vezi ucesca na Festivalu nauke i
objavljivanja radova u okviru projekata,  nije dobra i nije zasnovana.

Slazem se da bi bilo korisno i da se na sajtu Instituta kontinuirano
objavljuju   informacije o naucnim radovima kako se oni pojavljuju u
casopisima. Postoji odluka  da saradnici IF-a dostavljaju preprinte radova
biblioteci Instituta za fiziku, i da se ti preprinti izloze na policama,
mada mali broj saradnika to cini.  Na zalost, ova odluka iz vremena
osnivanja Instituta za fiziku, nije prilagodjena obzirom na pojavu
Interneta, kao nove  civilizacijske  tekovine.

Stav Shuvakova, da ispod imena dve studentkinje Fizickog fakulteta moze da
stoji Institut za fiziku, zato shto su radionica i Laboratorija za gasnu
elektroniku pomogle oko izrade postavke, nije zasnovan ni na praksi ni na
zakonu.

Hvala na paznji,

Mirjana Bozic

On Mon, 29 Nov 2010 22:47:39 +0100, Milovan Suvakov wrote
> [...]

> razumem sto Vama ovaj partikularni slucaj smeta. Pored toga Vi licno
> ste prisustvolali prethodnih godina FN i pretpostavljam da ste bili
> upoznati (verovatno i deo) sa ulogom IF. Mozda Vi kao naucni
> savetnik zaposlen na IF-a dobijate informacije o svim ostalim
> potpisanim radovima Instituta, a o ovome vas nisu obavestili? Tu ne
> mogu da odgovorim posto moja nesavetnicka dusa to nikako ne moze da zna...
>
> Inace vest o ucescu IF na ovogodisnjem Festivalu nauke sam poslao
menadzmentu
> Instituta (u nesredjenom obliku) jos pre desetak dana, no zbog

Zao
Pogledala