[QGHG-it-dev-list] Zadatak 7 - snimanje kompleksa u fajl
Marko Vojinovic
vmarko at ipb.ac.rs
Fri Feb 11 23:14:01 CET 2022
Implementirati metod u klasi SimpComp koji ce da snimi dati simplicijalni kompleks u fajl:
file* SimpComp::save_complex_to_file( string filename );
Input: ime fajla u koji ce se snimiti kompleks.
Output: pointer na fajl u koji je snimljen kompleks.
Prvi korak u implementaciji ovoga je odabir tipa fajla koji ce da sadrzi podatke, i njegove strukture. Fajl mora da bude istovremeno i machine-readable i human-readable, i dva moguca predloga su .xml i .json tipovi, mada slobodno predlozite i neki treci ako mislite da je bolji od ova dva. Algoritam za snimanje bi trebalo da ide ovako:
(1) Zapamtiti trenutnu vrednost globalne varijable next_free_uid_number iz klase UniqueIDColor (na primer, neka ta vrednost bude 12). Kompleks mozda vec sadrzi neke boje iz ove klase, i sve instance za koje je id manji od ove zapamcene trenutne vrednosti treba preskakati i ignorisati u nastavku algoritma, tj. tretirati ih kao i boje svih ostalih tipova.
(2) Obojiti ceo kompleks bojom UniqueID (pozvati f-ju UniqueIDColor::colorize_entire_complex() iz zadatka 2). Ove nove id-ove cemo da koristimo za imenovanje pojedinacnih simpleksa u fajlu.
(3) Zapisati u fajl strukturu vektora elements naseg kompleksa --- deklarisati level 0 i u njemu pobrojati nove id boje svih 0-simpleksa, zatim deklarisati level 1 i pobrojati sve 1-simplekse, itd zakljucno sa nivoom D. U .xml formatu bi to moglo da izgleda npr ovako (ne znam tacno kako ide .xml sintaksa, pisem po secanju):
<level 0>12,13,14,15,16,17,18</level 0> // id brojevi nivoa 0 u kompleksu
<level 1>19,20,21,22</level1> // id brojevi nivua 1 u kompleksu
... // nastavljamo ovako zakljucno sa nivoom D
Obratite paznju da su svi id brojevi >= 12.
(4) Zapisati u fajl strukturu svakog k-simpleksa --- deklarisati simpleks njegovim id brojem, i zatim ispisati sve tipove i vrednosti boja, kao i id brojeve svih njegovih suseda, poredjanih kao u koraku (3). Na primer, .xml sintaksa bi izgledala recimo ovako:
<ksimplex 12>
<color-type>0</color-type> // ova nula je TYPE_BOUNDARY
<color-value>true</color-value> // ovo je vrednost boundary boje
<color-type>129</color-type> // ovo je TYPE_UNIQUE_ID
<color-value>11</color-value> // ovo je id vrednost UniqueID boje, koja je *manja* od 12
... // pisemo type-value kombinacije za sve boje, *osim* za (poslednju) UniqueID boju koja je veca od 12
<level 0></level0> // ovaj simpleks npr nema susede nivoa nula
<level 1>19,22,41,356</level1> // id boje suseda nivoa 1 (svi su *veci* od 12...)
... // pisemo strukturu za svih D nivoa suseda
</ksimplex 12>
<ksimplex 13> // ponavljamo gornju strukturu za naredni k-simpleks
...
</ksimplex 13>
... // dok ne uradimo sve k-simplekse u kompleksu.
Kad se ovo zavrsi, fajl je snimljen, zatvoriti ga. Ukoliko postoje neke vec gotove biblioteke C++ rutina koje konstruisu .xml i .json sintaksu na osnovu nekih ulaznih podataka, verovatno je dobra ideja da ih iskoristimo, umesto da sami pisemo svaki simbol tih fajlova (smanjicemo mogucnost sintaksnih gresaka i povecacemo kompatibilnost).
(5) Deinstancirati sve UniqueID boje iz kompleksa koje smo dodali u koraku (2), uz paznju da ne diramo eventualne UniqueID boje koje su vec postojale (koje imaju id vrednost < 12 iz primera), cime vracamo kompleks u njegovo pocetno stanje. Takodje, setovati globalnu varijablu next_free_uid_number natrag na vrednost 12, zapamcenu u koraku (1).
Takodje, mozda bi imalo smisla napraviti dve f-je za snimanje fajla (umesto one jedne deklarisane gore),
SimpComp::save_complex_to_xml_file()
SimpComp::save_complex_to_json_file()
koje bi implementirale sve ovo odozgo, ali sa sintaksom odgovarajucom za dati format. Ubuduce cemo mozda da smislimo i neki treci format za snimanje, na primer .tex (za crtanje TikZ paketom u LaTeX-u), ili .nb (za Mathematicu), ili sl.
:-)
Marko
Dr. Marko Vojinovic
Group for Gravitation, Particles and Fields
Institute of Physics
University of Belgrade
======================
home page: www.markovojinovic.com
e-mail: vmarko at ipb.ac.rs
More information about the QGHG-it-dev-list
mailing list