[QGHG-it-dev-list] Zadatak 2 - bojenje kompleksa

Dusan Cvijetic dusancvijetic2000 at gmail.com
Tue Feb 22 21:52:07 CET 2022


Da, nisam u prošlom mejlu napisao, kada je dozvoljeno da simpleks ima više
UniqueIDColor objekata, štampanje pobrljavi. Boje simpleksa se štampaju
spojeno, a pošto pri štampanju samo prolazi kroz skup svih UniqueIDColor-a,
ukoliko, recimo, želimo da štampamo ivicu, kada tačke imaju po dva
UniqueIDColor objekta, ištampaće ivice kao da imaju četiri suseda. Recimo,
ukoliko verteksi v1 i v2 imaju UniqueIDColor boje 1, 5 i 2, 6, redom (tako
je trenutno u main.cpp fajlu), ivicu 9 koja je između njih štampa kao
Simplices k = 1: 9 (1-2-5-6), pri čemu vertekse štampa kao 15 i 26. Nisam
siguran je li nameravano da se funkcija za štampanje ovako ponaša, pa samo
da napomenem.

уто, 22. феб 2022. у 21:45 Dusan Cvijetic <dusancvijetic2000 at gmail.com> је
написао/ла:

> Pozdrav,
>
> nemoj da proveravas da li simpleks vec ima UniqueID boju
>
> Prepravio i pushovao, proverite je li sad u redu.
>
> samo bi mozda imalo smisla staviti forward deklaracije u color.hpp a ne
>> direktno u triangulator.hpp.
>
> Premešteno.
>
> Nase klase su samo malo komplikovaniji slucaj istog tog koncepta ---
>> unakrsno referenciraju jedna drugu u svojim definicijama.
>
> Imao sam, pre oko godinu dana, problem s ovim u svom kodu i nisam znao
> kako da ga rešim, pa sam reorganizovao klase. Sad mi je interesantan ovaj
> način rešavanja unakrsne rekurzije, ne bi mi palo na pamet jer smo na
> fakultetu učili jedan šablon, koji je predstavljen kao Sveto Pismo, pa
> nisam nikad od njega divergirao.
>
> Ok, konkretnosti radi, 'ajde da fiksiramo konvencije ovako:
>
> Trebalo bi da moj deo koda sad prati ove konvencije, ostalo nisam hteo da
> diram, ali mogu kroz sve da prođem, ako želite.
>
> neka zasad f-je uvek vracaju samo true
>
> Prepravljeno.
>
> Pozdravi,
> Dušan
>
>
>
> уто, 22. феб 2022. у 17:54 Marko Vojinovic <vmarko at ipb.ac.rs> је
> написао/ла:
>
>>
>> Evo da vam odgovorim obojici odjednom... :-)
>>
>> Dusane, odlicno si ovo uradio, svidja mi se, samo cu da te zamolim za
>> jednu sustinsku izmenu --- nemoj da proveravas da li simpleks vec ima
>> UniqueID boju. Obe f-je treba prosto da dodaju
>> *nove* boje, cak i ako su simpleksi vec bili obojeni sa UniqueID. Ne
>> zelimo da dopunjavamo kompleks bojama, nego da ga obojimo "jos jednom", da
>> se tako izrazim. Inace, ne postoji nikakav problem da isti simpleks nosi
>> dve UniqueID boje (obrnuto naravno ne sme), u zadatku 7 se cak oslanjamo na
>> to.
>>
>> Sto se tice konkretnih pitanja, ovako:
>>
>> > Tek kada sam izvršio commit sam se setio da poruke treba da pišem na
>> engleskom
>>
>> Nije problem, samo pazi na to ubuduce --- neko ko ne zna srpski ce mozda
>> pozeleti da gleda GitHub, zato je sve na engleskom. Btw, budite srecni sto
>> vas ne teram da i komunikacija na mailing listi bude na engleskom. :-D
>>
>> > Color traži da budu već deklarisani SimpComp i KSimplex, a KSimplex
>> traži da već bude deklarisan Color, a SimpComp traži KSimplex: Color >
>> SimpComp > KSimplex > Color. Naterao sam
>> > ga da radi dodavši forward deklaracije za KSimplex i SimpComp u
>> triangulator.hpp, ali ne mislim da je to dobro rešenje.
>>
>> Naprotiv, forward deklaracije su upravo ono sto nam treba. :-) Te tri
>> klase su ukrstene by design --- jer to tacno odgovara matematickim
>> strukturama sa kojima radimo. U tom kontekstu, bilo kakvo uvodjenje nekih
>> dodatnih klasa da se to "popravi" bi bilo skroz vestacko i nepotrebno.
>> Znaci dobro si uradio, samo bi mozda imalo smisla staviti forward
>> deklaracije u color.hpp a ne direktno u triangulator.hpp.
>>
>> > Trenutno mi deluje neprijatno da polje klase namešta samo sebe
>>
>> Sigurno si vec naviknut na koncept dinamicke liste --- nju kreiras
>> strukturom koja u svojoj definiciji referencira samu sebe. Nase klase su
>> samo malo komplikovaniji slucaj istog tog koncepta --- unakrsno
>> referenciraju jedna drugu u svojim definicijama. Unakrsnu rekurziju [1] si
>> sigurno video u algoritmima (npr. rekurzivni spust), jedino mozda nisi
>> navikao da pravis klase na istu foru. ;-)
>>
>> > Koristio sam konvenciju sa donjom crtom umesto camelCase-a jer je tako
>> stajalo u potpisu funkcija, meni je takođe svejedno kako ćemo pisati.
>>
>> Ok, konkretnosti radi, 'ajde da fiksiramo konvencije ovako: imena
>> funkcija su under_scored, imena klasa su CamelCase, imena promenljivih su
>> camelCase, a imena konstanti su UNDER_SCORED_CAPS. Bice zabavno. ;-) Inace,
>> sto se tice generalnih konvencija kucanja koda, ponekad se trazi i
>> word-wrap na 79-toj koloni, ali mene to strasno nervira na velikom monitoru
>> pa se ja prvi necu pridrzavati toga, niti cu vas da teram. ;-)
>>
>> > nije naznačeno šta označava bool vrednost koju funkcija vraća, pa sam
>> namestio da vraća true ukoliko je bar jedan simpleks obojen njenim pozivom.
>> > Ne vidim koje bi se greške mogle javiti pri bojenju
>>
>> Ovo sam ja zaboravio da preciziram u zadatku --- f-je treba da vrate
>> false samo ukoliko ne uspeju da urade svoj posao. Jedine situacije u kojima
>> je ovo zamislivo su out-of-memory problemi, npr. ako "new UniqueIDColor()"
>> odbije da adresira memoriju, ili sl. Ali posto o takvim stvarima za sada
>> generalno ne brinemo nigde u kodu, necemo ni ovde --- neka zasad f-je uvek
>> vracaju samo true, pa cemo to da promenimo kad (ako) budemo radili code
>> hardening.
>>
>> > Druga stvar koja mi je zapala za oko je colorize_all_simplices, da bih
>> vec iz argumenata video da nisu all. Mozda colorize_simplices_at_level?
>>
>> Jeste, ovo je prirodnije ime, vidim da ga je Dusan vec popravio.
>>
>> > Sledece bi u sustini trebalo da ne bude u classes.hpp (mada nama tako
>> za sad odgovara zbog grupisanja funkcionalnosti), vec da se podeli u dva
>> fajla:
>>
>> Jeste, podelite classes.hpp na simpcomp.hpp i ksimplex.hpp (i
>> odgovarajuce .cpp-ove). I naravno dodajte unutra forward-deklaracije klasa
>> koje vam trebaju.
>>
>> :-)
>> Marko
>>
>> [1] https://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_recursion
>>
>>
>>
>> Dr. Marko Vojinovic
>> Group for Gravitation, Particles and Fields
>> Institute of Physics
>> University of Belgrade
>> ======================
>> home page: www.markovojinovic.com
>> e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs
>>
>>
>>
>> On Tue, 22 Feb 2022, Dusan Cvijetic wrote:
>>
>> > Pozdrav,
>> >
>> >       Ono sto sam primetio je drugacije imenovanje
>> >
>> > Koristio sam konvenciju sa donjom crtom umesto camelCase-a jer je tako
>> stajalo u potpisu funkcija, meni je takođe svejedno kako ćemo pisati. Moj
>> deo koda je mali i lako ćemo ga
>> > prepraviti da isprati bilo koji sistem.
>> >
>> >       Druga stvar koja mi je zapala za oko je colorize_all_simplices,
>> da bih vec iz argumenata video da nisu all. Mozda
>> colorize_simplices_at_level?
>> >
>> >
>> > Slažem se, ime koje ste predložili mi je jasnije. Promenio sam u kodu,
>> pa mogu ponovo da ga ispravim ukoliko nije po volji - još nemamo toliko
>> mnogo koda da bi prepravljanje bilo
>> > ozbiljan posao.
>> >
>> >       Ova petlja bez potrebe nastavlja i posle nadjene odgovarajuce
>> boje:
>> >
>> > Ispravio.
>> >
>> >       Ovde mi se ne svidja neuniformnost:
>> >
>> > Mislim da je ovo ispravljeno menjanjem imena funkcije za bojenje po
>> nivoima.
>> >
>> >       Deluje da ce colorization biti successful ako se bar jedan
>> simplex oboji. Jel treba tako?
>> >
>> > To sam zaboravio da spomenem u mejlu, nije naznačeno šta označava bool
>> vrednost koju funkcija vraća, pa sam namestio da vraća true ukoliko je bar
>> jedan simpleks obojen njenim pozivom.
>> > Ne vidim koje bi se greške mogle javiti pri bojenju, a da ih mi
>> hvatamo, osim da simpleksi ne postoje, a tada vraća false. Nije mi bilo
>> logično da vraća false ukoliko ne oboji bar neki
>> > simpleks jer je moguće da neki nivo neće imati simplekse (ne znam da li
>> je to sa strane primene tako, ali mi je situacija u kome postoje samo 3D
>> elementi u 8D kompleksu zamisliva), pa
>> > bi bilo mnogo false slučajeva za situacije koje su legitimne. Trebalo
>> je ranije da pitam, ali šta je ideja sa bool vrednošću koju f-ja vraća?
>> >
>> >       Usput, kako si testirao?
>> >
>> > Koristio sam samo onaj kod iz main.cpp, gde sam obojio tetrahedron. Uz
>> to, testirao sam je uz pravljenje dva tetraedra da bih proverio kako se
>> ponaša kada ubacimo više objekata, i bilo
>> > je OK. Taj deo nisam hteo da ostavljam da ne bih previše remetio
>> main.cpp.
>> >
>> >       Moj bespotrebni kod si mogao slobodno da ubijes, umesto da ga
>> ostavljas iskomentarisanog.
>> >
>> > Urađeno.
>> >
>> > Pozdravi,
>> > Dušan
>> >
>> >
>> > уто, 22. феб 2022. у 11:04 Nenad Korolija <nenadko at gmail.com> је
>> написао/ла:
>> >       Zdravo Dušane,
>> >
>> > Marko ce videti validnost bojenja.
>> >
>> > Ja pisem ocima najgoreg neprijatelja, cisto da bi se svi navikavali na
>> to da obracaju paznju i na detalje (mozda nakon sto napisu kako im je
>> najlakse, mada verovatno bolje od
>> > starta):
>> >
>> > Ono sto sam primetio je drugacije imenovanje (sa underscore, tj. _) u
>> odnosu na moje (camel case, npr. "    bool hasUniqueColor = false;"). Meni
>> je OK bilo koja varijanta, samo da
>> > bude uniformno, a ne da neko ko radi na kodu treba svaki cas da
>> prilagodjava mindset prema tome ko je kucao taj deo koda. :)
>> >
>> > Druga stvar koja mi je zapala za oko je colorize_all_simplices, da bih
>> vec iz argumenata video da nisu all. Mozda colorize_simplices_at_level?
>> >
>> > Ova petlja bez potrebe nastavlja i posle nadjene odgovarajuce boje:
>> > already_has_unique_id = false;
>> > for (auto cl : simplex->colors)
>> >             if (cl->type == TYPE_UNIQUE_ID)
>> >                 already_has_unique_id = true;
>> >
>> > Ovde mi se ne svidja neuniformnost:
>> > colorize_entire_complex
>> > samo ide po nivoima i poziva:
>> > colorize_all_simplices
>> >
>> > Funkcije su kratke i lako se razumeju, ali je nezahvalno da neko mora
>> da cita kod i zakljucuje, a da su nazivi funkcija neuniformni i misleading.
>> >
>> > Deluje da ce colorization biti successful ako se bar jedan simplex
>> oboji. Jel treba tako?
>> >
>> > Usput, kako si testirao?
>> >
>> > Moj bespotrebni kod si mogao slobodno da ubijes, umesto da ga ostavljas
>> iskomentarisanog. Sad imamo cist nacin, a ono moje je bilo cisto za
>> testiranje print_compact.
>> >
>> >
>> > Sto se tice toga kako treba uvezivati, mi smo inicijalno radili sve u
>> jednom fajlu, pa smo razdelili, pa se Marko potrudio da napravi biblioteku
>> i razresi neke probleme.
>> > Radio sam za Italijane, Amerikance, Nemce i Engleze i svuda smo imali
>> Makefile koji je kompajlirao pojedine cpp fajlove u .o objekte, pa ih
>> link-ovao. Verovatno je ovo nase
>> > trenutno include-ovanje nesto sto smeta VS-u.
>> > Sledece bi u sustini trebalo da ne bude u classes.hpp (mada nama tako
>> za sad odgovara zbog grupisanja funkcionalnosti), vec da se podeli u dva
>> fajla:
>> > class KSimplex;
>> > class SimpComp{
>> > public:
>> > Ali ako je VS problem resen, mozemo da radimo dalje.
>> > Hvala za forward deklaracije za KSimplex i SimpComp. :)
>> >
>> > Pozdrav,
>> > Nenad
>> >
>> > On Tue, Feb 22, 2022 at 10:09 AM Dusan Cvijetic <
>> dusancvijetic2000 at gmail.com> wrote:
>> >       Pozdrav,
>> >
>> > Odradio sam funkcije za zadatak, proverite je li sve u redu.
>> >
>> > Tek kada sam izvršio commit sam se setio da poruke treba da pišem na
>> engleskom, ispraviću sledeći put, nadam se da nije veliki problem.
>> >
>> > I pored refaktorisanog koda, organizacija klasa Color i
>> KSimplex/SimpComp stvara probleme. Color traži da budu već deklarisani
>> SimpComp i KSimplex, a KSimplex traži da već
>> > bude deklarisan Color, a SimpComp traži KSimplex: Color > SimpComp >
>> KSimplex > Color. Naterao sam ga da radi dodavši forward deklaracije za
>> KSimplex i SimpComp u
>> > triangulator.hpp, ali ne mislim da je to dobro rešenje. Iz mog
>> ograničenog iskustva, ovo mi deluje kao loša delegacija odgovornosti. Možda
>> bi bolje bilo da SimpComp samog
>> > sebe boji, ili da imamo posebnu klasu "molera" koja će da boji
>> simplekse po potrebi? Tako bi ona mogla da uključi i Color i KSimplex i
>> SimpComp, bez problema koje trenutno
>> > imamo. Trenutno mi deluje neprijatno da polje klase namešta samo sebe,
>> lepše mi je da to bude odgovornost samog objekta, ili nekog njemu
>> nadređenog.
>> >
>> > Opet, moje iskustvo s ovakvim problemima se svodi na samo jedan iole
>> ozbiljniji projekat koji sam radio, tako da mi javite ukoliko grešim,
>> zanima me kako se ove strukture
>> > obično rešavaju u praksi.
>> >
>> > Pozdravi,
>> > Dušan
>> >
>> > уто, 22. феб 2022. у 01:26 Marko Vojinovic <vmarko at ipb.ac.rs> је
>> написао/ла:
>> >
>> >       Pozdrav Dusane,
>> >
>> >       Potpuno si u pravu da f-je za bojenje ne mogu (i ne treba) da se
>> pozivaju za pojedinacnu boju. Dakle svakako, stavi ih kao static za klasu.
>> Ja sam to zaboravio
>> >       da naglasim u definiciji zadatka, ali iz smisla tih f-ja je
>> relativno ocigledno. :-)
>> >
>> >       A taman posla da isti pointer dodeljujes celom kompleksu, to
>> uopste nije bila ideja... ;-)
>> >
>> >       Sto se tice rekurzivnog ukljucivanja fajlova generalno, slazem se
>> da to moze bolje da se uradi, i to cu da reorganizujem uskoro (veceras ili
>> sutra, poslacu
>> >       zaseban mail o tome). Reorganizacija ce da pomogne i za Visual
>> Studio --- da se include-uju samo .hpp fajlovi a ne i .cpp fajlovi, da
>> mozete da napravite
>> >       projekat, mozda cak da koristite i njegov kompajler, itdisl.
>> >
>> >       A sto se tice rekurzivnog ukljucivanja fajlova u kontekstu
>> zadatka 2, nemoj da se sekiras za to, nego treba samo da uradis sledece ---
>> da deklaracije f-ja stavis
>> >       u color.hpp fajl (gde im je mesto u njihovoj klasi), a da
>> implementacije tih f-ja stavis u color.cpp, gde se nalaze implementacije i
>> za sve ostale f-je koje su
>> >       deklarisane u color.hpp. I onda kad si to uradio, testiraj f-je
>> tako sto ces u main.cpp fajlu da obojis ceo tetrahedron (ili samo njegove
>> vertekse, level=0) i da
>> >       ga ispises ponovo --- tj. nakon pozivanja njegovog
>> tetrahedron->print_compact(), uradi
>> >
>> >          UniqueIDColor::colorize_entire_complex( tetrahedron );
>> >
>> >       ili umesto toga uradi
>> >
>> >          UniqueIDColor::colorize_all_simplices( tetrahedron , 0 );
>> >
>> >       i onda iza toga jos jednom pozovi tetrahedron->print_compact().
>> Zatim kompajliraj main.cpp i uporedi output-e ispisivanja tetrahedron-a pre
>> i posle, da vidis
>> >       kako tvoje f-je menjaju ono sto se ispisuje. I to je to. ;-)
>> >
>> >       :-)
>> >       Marko
>> >
>> >
>> >       Dr. Marko Vojinovic
>> >       Group for Gravitation, Particles and Fields
>> >       Institute of Physics
>> >       University of Belgrade
>> >       ======================
>> >       home page: www.markovojinovic.com
>> >       e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs
>> >
>> >
>> >
>> >       On Mon, 21 Feb 2022, Dusan Cvijetic wrote:
>> >
>> >       > Pozdrav,
>> >       >
>> >       > Konačno jedno pitanje koje se ne tiče Visual Studio-a, već
>> samog koda.
>> >       >
>> >       > Naime, koliko sam razumeo iz potpisa funkcija, one treba da
>> budu članice klase UniqueIDColor. Pošto je kroz ovu funkciju iz jednog
>> poteza potrebno dodeliti
>> >       boje celom skupu simpleksa, a
>> >       > svaki simpleks dobija svoju jedinstvenu boju, ne vidim kako bi
>> se ona mogla pozivati za pojedinačne objekte ove klase (trebalo bi pozvati
>> konstruktore boje za
>> >       svaki simpleks), pa sam
>> >       > mislio da je realizujem kao statičnu funkciju članicu klase. Da
>> li sam pogrešno razumeo ovaj deo, i zapravo treba dodeliti pokazivač na
>> istu boju celom delu
>> >       simplicijalnog kompleksa,
>> >       > tj. čitavom kompleksu?
>> >       >
>> >       > Nezavisno od prethodnog tumačenja, imam problem sa hijerarhijom
>> klasa koji ne mogu da savladam. Potrebno je da KSimplex ima vektor
>> pokazivača na objekte klase
>> >       Color, pa je u classes.hpp
>> >       > uključen color.cpp. S druge strane, u color.hpp potrebno je
>> uključiti classes.hpp, da bih mogao da iteriram kroz vektor simpleksa u
>> kompleksu i dodeljujem
>> >       boje. Ovo vodi do rekurzivnog
>> >       > uključivanja fajlova:
>> classes.hpp->color.cpp->color.hpp->classes.hpp. Čak i da se klasa KSimplex
>> deklariše pre #include "color.cpp", ostaje isti problem, pošto
>> >       bez definicije klase ne
>> >       > mogu da pristupam njenim poljima, jer je i dalje nepotpuni tip.
>> Trenutno ne vidim način da se ovo izbegne, osim da se izmeni hijerarhija
>> klasa, ili raspored po
>> >       .hpp fajlovima. Propuštam
>> >       > li nešto ovde? Nikad nisam radio sa tuđim kodom na ovaj način,
>> pa se izvinjavam što mi treba više vremena da savladam sve.
>> >       >
>> >       > Pozdravi,
>> >       > Dušan
>> >       >
>> >       > пон, 21. феб 2022. у 22:36 Dusan Cvijetic <
>> dusancvijetic2000 at gmail.com> је написао/ла:
>> >       >       Pozdrav,
>> >       >
>> >       > Hvala Vam mnogo, ponovio sam korake koje ste naveli u poruci, i
>> Visual Studio sada uspeva da izgradi  i izvrši kod, a čak uspeva i da mi
>> farba kod bez dodatnih
>> >       koraka. Ipak, ne
>> >       > vidim koja je razlika u odnosu na ono što sam ja radio
>> (File/New project from existing code), osim što se fajlovi nalaze na drugom
>> mestu. Nije mi jasno zašto
>> >       isti kod hoće da
>> >       > izvrši kada se u projekat unese na jedan način, a baca greške
>> kada se uveze na drugi...
>> >       >
>> >       > Isprva sam pokušao da ispratim vaše korake bez prethodno
>> kreiranog main.cpp fajla, i video da tada Visual Studio uopšte ne nudi meni
>> >       Debug/Properties/Configuration Properties/C++,
>> >       > pretpostavljam zato što nema koda na osnovu kog bi zaključio u
>> kom jeziku ću pisati (?). Pretpostavljajući da će pronaći ispravan
>> kompajler ukoliko direktno u
>> >       VS kreiram main
>> >       > funkciju, prekopirao sam sve .hpp i .cpp fajlove u direktorijum
>> projekta, prethodno napravivši main.cpp u VS uz kopiranje koda iz
>> originala. Nadao sam se da ću
>> >       tako izbeći
>> >       > uključivanje dodatnih direktorijuma, i eventualno namestiti da
>> mi se projekat nalazi u lokalnom git direktorijumu, što bi mi bilo
>> najzgodnije (ako je ovo iz
>> >       nekog razloga loša
>> >       > praksa, napomenite mi, da odmah odustanem). Međutim, kada
>> fajlove uvezem na ovaj način, ponovo baca iste greške kao i ranije.
>> >       >
>> >       > Pošto ovakva konfiguracija za sad radi, držaću se nje, ali ako
>> neko ima ideju šta mi se dešava, bio bih zahvalan na objašnjenju.
>> >       >
>> >       > Pozdravi,
>> >       > Dušan
>> >       >
>> >       > пон, 21. феб 2022. у 18:09 Jaroslav Blagojevic <
>> jaroslav.blagojevic at gmail.com> је написао/ла:
>> >       >       Ja sam napravio prazan Visual Studio 2019 projekat, u
>> drugom direktorijumu nego download-ovani repozitorijum, samo sa main.cpp
>> fajlom kao "source files"
>> >       (hpp fajlovi
>> >       >       kao "include files" i dodao direktorijum sa
>> download-ovanim repozitorijumom u
>> Dеbug->Properties->Configuration Properties->C++->General->Additional
>> >       Include
>> >       >       Directories).Taj projekat sam izvršio uspešno, a za
>> potrebe menjanja, pošto nije hteo da mi farba kod, sam morao da
>> copy&paste-ujem .hpp fajlove (i cpp
>> >       fajl na kome
>> >       >       radim) iz download-ovanog repozitorijuma u direktorijum
>> projekta, izmenim .hpp fajlove (dodao sam nastavak '1' na svaki) da ne
>> uključuju .cpp, kopiram i
>> >       .cpp fajl
>> >       >       (isto dodajući nastavak '1'), izmenim, testiram i
>> copy&paste-ujem promene nazad. Neće da farba kod u .cpp fajlovima, zato što
>> ih ne tretira kao include
>> >       fajlove. Dotle
>> >       >       sam stigao. Visual Studio traži da mu se svi .cpp fajlovi
>> stave u projekat, a ne da se include-ju .cpp fajlovi u okviru jedan drugog.
>> Pretpostavljam da
>> >       ako to uradimo,
>> >       >       da će biti problem sa g++-om (da li on podržava projekte?)
>> >       >
>> >       > Pozdrav,
>> >       >
>> >       > Jaroslav
>> >       >
>> >       >
>> >       > On Sun, Feb 20, 2022 at 7:13 AM Marko Vojinovic <
>> vmarko at ipb.ac.rs> wrote:
>> >       >
>> >       >       Pozdrav Dusane,
>> >       >
>> >       >       Meni se cini da svi problemi na koje si naisao izgleda
>> dolaze iz neke greske prilikom import-ovanja koda u Visual Studio. Ja ne
>> koristim VS i ne umem da
>> >       ti
>> >       >       pomognem oko toga, ali Jaroslav rece da je uspesno
>> importovao kod u VS, pa verovatno moze on da ti pomogne.
>> >       >
>> >       >       Trenutna verzija koda je inace skroz kompletna, sve je
>> definisano, implementirano i radi kako treba --- ja ga u Linux-u prosto
>> kompajliram iz komandne
>> >       linije,
>> >       >       ovako:
>> >       >
>> >       >          g++ main.cpp -o izvrsi-me
>> >       >
>> >       >       i onda kad izvrsim fajl "izvrsi-me", dobijem ocekivani
>> output. Kompajler ne prijavljuje nikakve greske, sve prolazi savrseno
>> glatko.
>> >       >
>> >       >       > Koliko sam video, greške koje mi kompajler baca se
>> uglavnom odnose na imena koja ne može da identifikuje, a koja dolaze iz
>> standardne biblioteke.
>> >       >
>> >       >       Pomoglo bi da nam posaljes te greske (makar prvih
>> nekoliko), da vidimo o cemu se radi.
>> >       >
>> >       >       > Video sam da je using namespace std iskorišćen na
>> početku triangulator.hpp fajla, ali me je zanimalo zašto ta komanda ne
>> stoji na početku svakog .hpp
>> >       fajla? Da
>> >       >       li bi to bilo redudantno?
>> >       >
>> >       >       Da, bilo bi redundantno. Dizajn je da main.cpp
>> include-uje samo triangulator.hpp, a da ovaj u sebi include-uje sve ostalo
>> sto mu treba. Ne vidim zasto bi
>> >       zeleo
>> >       >       da deklarises namespace std vise puta. Mada mi se cini da
>> cak i ako to uradis, ne bi trebalo da nastane nikakav problem.
>> >       >
>> >       >       Bila bi dobra ideja da na papiru nacrtas "drvo
>> include-ova": koren je main.cpp, pogledas koji fajlovi su tu include-ovani,
>> pa se onda spustas po granama
>> >       tako sto
>> >       >       onda otvoris te include-ovane fajlove i vidis sta oni
>> include-uju, itd. Ja sam to bio uradio jednom, i preporucujem i tebi --- to
>> drvo ti pruza vrlo lep
>> >       uvid u
>> >       >       organizaciju koda.
>> >       >
>> >       >       > Da li postoji neko pravilo kada treba da uključujem
>> .hpp, a kada .cpp fajlove?
>> >       >
>> >       >       Genericki receno, .hpp fajlovi sadrze definicije klasa i
>> deklaracije njihovih metoda i f-ja, a .cpp fajlovi sadrze implementacije
>> tih metoda i f-ja
>> >       deklarisanih
>> >       >       u .hpp fajlovima. Oni su vec namesteni da include-uju
>> jedni druge, prema onom drvetu, ti tu ne bi morao nista dodatno da radis.
>> >       >
>> >       >       > Još jedna od praksi koje su nas uvek terali da
>> ispoštujemo je dodavanje zaštite u zaglavlja u vidu #ifndef - #define -
>> #endif strukture
>> >       >
>> >       >       Ta praksa je sigurno dobra, ali mi smo #define-ovali
>> konstante samo u constants.hpp fajlu, i nigde drugo. Iz drveta mozes da
>> vidis da je constants.hpp
>> >       >       include-ovan samo jedanput (unutar classes.hpp), pa ne bi
>> smela nigde da ti se pojavi dupla definicija tih konstanti. Kasnije cemo
>> verovatno da dodamo
>> >       #ifndef
>> >       >       strukturu u constants.hpp, da budemo u skladu sa praksom,
>> ali to nije sad najhitnija stvar --- kod momentalno radi ispravno i bez
>> toga. :-)
>> >       >
>> >       >       > pa bih cenio bilo kakvu pomoć koju možete da mi pružite.
>> >       >
>> >       >       Jaroslave, jel' bilo neceg netrivijalnog oko ubacivanja
>> koda u Visual Studio? Jel' imas neki hint za Dusana?
>> >       >
>> >       >       :-)
>> >       >       Marko
>> >       >
>> >       >
>> >       >       Dr. Marko Vojinovic
>> >       >       Group for Gravitation, Particles and Fields
>> >       >       Institute of Physics
>> >       >       University of Belgrade
>> >       >       ======================
>> >       >       home page: www.markovojinovic.com
>> >       >       e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs
>> >       >
>> >       >
>> >       >
>> >       >       On Sun, 20 Feb 2022, Dusan Cvijetic wrote:
>> >       >
>> >       >       > Pozdrav,
>> >       >       >
>> >       >       > Počeo sam da radim drugi zadatak kao što smo pričali, i
>> imam problem sa pokretanjem koda. Nisam ništa menjao u fajlovima, samo sam
>> napravio projekat u
>> >       Visual
>> >       >       Studio-u 2019
>> >       >       > (File/New/Project from existing code, sa svim default
>> opcijama), i kada pokušam da ga pokrenem, kompajler mi baci gomilu grešaka.
>> Da li je u ovom
>> >       trenutku
>> >       >       generalno nemoguće pokrenuti
>> >       >       > main.cpp, ili ja pravim neku grešku?
>> >       >       >
>> >       >       > Koliko sam video, greške koje mi kompajler baca se
>> uglavnom odnose na imena koja ne može da identifikuje, a koja dolaze iz
>> standardne biblioteke. Video
>> >       sam da
>> >       >       je using namespace std
>> >       >       > iskorišćen na početku triangulator.hpp fajla, ali me je
>> zanimalo zašto ta komanda ne stoji na početku svakog .hpp fajla? Da li bi
>> to bilo redudantno?
>> >       >       >
>> >       >       > Kada smo na fakultetu radili C++, uvek smo #include
>> direktive koristili da uvezemo neke header-e u trenutni fajl, no video sam
>> da se u kodu ovde nekada
>> >       >       uključuju .hpp, a nekada .cpp
>> >       >       > fajlovi. Da li postoji neko pravilo kada treba da
>> uključujem .hpp, a kada .cpp fajlove?
>> >       >       >
>> >       >       > Još jedna od praksi koje su nas uvek terali da
>> ispoštujemo je dodavanje zaštite u zaglavlja u vidu #ifndef - #define -
>> #endif strukture (tražili su nam
>> >       da ne
>> >       >       koristimo #pragma once jer
>> >       >       > zavisi od kompajlera) kako bismo izbegli višestruku
>> definiciju pri uključivanju zaglavlja. Da li mi koristimo neku drugu
>> zaštitu za zaglavlja? Dosta
>> >       grešaka
>> >       >       koje mi je kompajler bacio
>> >       >       > je bilo zbog redefinicije promenljivih, pa
>> pretpostavljam da je to zbog odsustva zaštite zaglavlja.
>> >       >       >
>> >       >       > Na par mesta su se pojavila imena koja ranije nisu
>> definisana. Pretpostavljam da je to zato što još uvek nemamo ceo kod, pa
>> nisu sve funkcije i
>> >       promenljive
>> >       >       uvedene, no hteo sam ovde da
>> >       >       > spomenem i te greške za slučaj da su problem samo kod
>> mene.
>> >       >       >
>> >       >       > Na kraju sam pokušao da izmenim kod na mestima koje sam
>> gore spominjao, samo da vidim mogu li ga naterati da se pokrene, i iako je
>> kompajler prestao da
>> >       se
>> >       >       javlja, linker je počeo da mi
>> >       >       > baca greške. Pretpostavljam da postoji neko
>> sistematičnije rešenje za moje probleme (do sada mi se linker javljao samo
>> kada ne startujem projekat u VS
>> >       kako
>> >       >       treba), pa bih cenio bilo
>> >       >       > kakvu pomoć koju možete da mi pružite.
>> >       >       >
>> >       >       > Pozdravi,
>> >       >       > Dušan
>> >       >       >
>> >       >       >
>> >       >       > пет, 11. феб 2022. у 22:34 Marko Vojinovic <
>> vmarko at ipb.ac.rs> је написао/ла:
>> >       >       >
>> >       >       >       Upoznati se sa osnovnom klasom Color i njenim
>> child-klasama kroz problem dodeljivanja boje UniqueIDColor datom delu
>> simplicijalnog kompleksa,
>> >       odnosno
>> >       >       celom kompleksu:
>> >       >       >
>> >       >       >          bool UniqueIDColor::colorize_all_simplices(
>> SimpComp* G , int level );
>> >       >       >          bool UniqueIDColor::colorize_entire_complex(
>> SimpComp* G );
>> >       >       >
>> >       >       >          Input: pointer na simplicijalni kompleks, nivo
>> "k" za k-simplekse koje treba obojiti.
>> >       >       >          Output: true ako je uspesno izvrseno bojenje,
>> false ako je doslo do neke greske.
>> >       >       >
>> >       >       >       F-ja colorize_all_simplices() treba da prodje
>> kroz sve simplekse iz G.elements[level] (ili se pise G->elements[level]?),
>> i svakom od njih da
>> >       dodeli
>> >       >       instancu boje klase
>> >       >       >       UniqueIDColor. F-ja colorize_entire_complex()
>> treba da izvrsi prethodnu f-ju za sve vrednosti 0 <= level <= D. Nakon
>> toga, zakomentariti kod koji
>> >       >       dodeljuje ovu boju u seed
>> >       >       >       f-ji seed_single_triangle() (boju boundary ne
>> dirati, ona treba da ostane u seed f-ji), i umesto toga u main() f-ji
>> eksplicitno pozvati
>> >       >       colorize_entire_complex() da oboji
>> >       >       >       kompleks za trougao, odmah nakon sto se ovaj
>> instancira.
>> >       >       >
>> >       >       >
>> >       >       >       :-)
>> >       >       >       Marko
>> >       >       >
>> >       >       >
>> >       >       >       Dr. Marko Vojinovic
>> >       >       >       Group for Gravitation, Particles and Fields
>> >       >       >       Institute of Physics
>> >       >       >       University of Belgrade
>> >       >       >       ======================
>> >       >       >       home page: www.markovojinovic.com
>> >       >       >       e-mail:    vmarko at ipb.ac.rs
>> >       >       >
>> >       >       >
>> >       >       >       --
>> >       >       >       QGHG-it-dev-list mailing list
>> >       >       >       QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
>> >       >       >
>> http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>> >       >       >
>> >       >       >
>> >       >       >--
>> >       >       QGHG-it-dev-list mailing list
>> >       >       QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
>> >       >       http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>> >       >
>> >       > --
>> >       > QGHG-it-dev-list mailing list
>> >       > QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
>> >       > http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>> >       >
>> >       >
>> >       >--
>> >       QGHG-it-dev-list mailing list
>> >       QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
>> >       http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>> >
>> > --
>> > QGHG-it-dev-list mailing list
>> > QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
>> > http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>> >
>> > --
>> > QGHG-it-dev-list mailing list
>> > QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
>> > http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>> >
>> >
>> >--
>> QGHG-it-dev-list mailing list
>> QGHG-it-dev-list at ipb.ac.rs
>> http://mail.ipb.ac.rs/mailman/listinfo/qghg-it-dev-list
>>
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://mail.ipb.ac.rs/pipermail/qghg-it-dev-list/attachments/20220222/45abe7f5/attachment-0001.htm>


More information about the QGHG-it-dev-list mailing list